• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mulitfunctioneel invulformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gooz74

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2007
Ik zou graag een invulformulier maken dat bv 6 in te vullen vakken heeft en enkele aan te duiden keuzebollen. Een gedeelte van dit formulier moet opgeslaan worden in excel formulier A en een ander gedeelte in excel formulier B. Is dit mogelijk te maken met Visual Basic 6.0 of kan dit makkelijker op een andere manier. Het invulformulier zou ook door meerdere personen gelijk gebruikt moeten worden.

Gooz74,
Ik zou graag een invulformulier maken
Dat lijkt me inderdaad een goed begin. Maak een opzet van je workbook (dus ook het gewenste formulier) en plaats dat hier voor verdere hulp.

Een gedeelte van dit formulier moet opgeslaan worden in excel formulier A en een ander gedeelte in excel formulier B.
Ja, dat is mogelijk met VBA.

of kan dit makkelijker op een andere manier
Nee, ik ben bang dat je enige oplossing inderdaad programmeren is.

Het invulformulier zou ook door meerdere personen gelijk gebruikt moeten worden
En HIER zit 'm 't probleem! Meerdere gebruikers tegelijk in een workbook kan met de standaad functionaliteiten van Excel maar kan ook heel makkelijk problemen met je data veroorzaken. Ik heb het idee dat je een soort van database aan het opzetten bent in Excel. Mijn voorstel zou dan ook zijn om 'ns te gaan kijken naar Access. Daar kan je veel makkelijker met meerdere users werken en het wegschrijven gaat gewoon in tabellen (hoeveel je er ook wilt).

Groet, Leo

En in Access kan je ook allerlei formulieren opzetten, al ben ik daar zelf op dit moment nog niet veel gebruik van gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan