Multi boot XP en win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

edward001

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
173
Ik had Win7 RC geinstalleerd op de pc en ondertussen weer verwijderd. Alleen moet ik elke keer met het opstarten nog wel kiezen tussen XP en win7, terwijl win 7 al verwijderd is. Hoe kan ik de multiboot weer weg krijgen, zodat hij weer normaal opstart.

Groeten,
Edward Hoekstra
 
1. Start » Uitvoeren » type: msconfig

2. Ga naar: Boot (of het heet: Opstarten, het is het 2de tabblad ik weet niet of jij de Nederlandse of Engelse XP versie heb.)

3. Klik op de regel waar Windows 7 bij word betrokken, aangezien je die wilt verwijderen druk je ook op delete / verwijderen.

- Mocht dit niet lukken dan gaan we handmatig dit verwijderen uit de boot.ini file.
 
1. Start » Uitvoeren » type: msconfig

2. Ga naar: Boot (of het heet: Opstarten, het is het 2de tabblad ik weet niet of jij de Nederlandse of Engelse XP versie heb.)

3. Klik op de regel waar Windows 7 bij word betrokken, aangezien je die wilt verwijderen druk je ook op delete / verwijderen.

- Mocht dit niet lukken dan gaan we handmatig dit verwijderen uit de boot.ini file.

Ik heb de Nederlandse versie van XP, maar waar kan ik die regel vinden die met Win7 betrokken is. Hoe moet ik anders het uit het boot.ini file verwijderen??

Groeten,
Edward Hoekstra
 
In Msconfig is het bij mij het vierde tabblad.
Je kunt ook kijken via configuratiescherm > systeem > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen > instellingen
 
Ik kan geen regel vinden die iets te maken heeft met Win7, volgens mij. Als ik een screenshot moet plaatsen zeggen jullie het maar.

Groeten,
Edward Hoekstra
 
Waar kan ik het boot.ini file dan vinden, dan kunnen we dat misschien veranderen. Want dit is wel irritant.

Groeten,
Edward Hoekstra
 
1. Start » Uitvoeren » type: msconfig

2. Ga naar: Boot (of het heet: Opstarten, het is het 2de tabblad ik weet niet of jij de Nederlandse of Engelse XP versie heb.)

3. Klik op de regel waar Windows 7 bij word betrokken, aangezien je die wilt verwijderen druk je ook op delete / verwijderen.

- Mocht dit niet lukken dan gaan we handmatig dit verwijderen uit de boot.ini file.

Ik heb nog weer eens gekeken, maar ik kan geen regel vinden.(zie bijlage ook) Welke moet ik veranderen

 
Heeft anders iemand misschien een normale boot.ini file van Windows XP prof. Dan kan ik de inhoud wel kopieren.
 
In Msconfig is het bij mij het vierde tabblad.
Je kunt ook kijken via configuratiescherm > systeem > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen > instellingen

1254770269-160.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan