multi boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeno1

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
beste

ik heb twee hd 's een met xp en een met vista , als mijn pc opstarte kreeg ik een menu waar ik kom kiezen welke win er moest opstarten , sins gisteren werk da nie meer , ook na herinstall van beide geen keuze menu meer ?? wat is er aan de hand

mvg zeno1

Eerst XP installeren en dan Vista, dan heb je je bootmenu weer terug. Andersom levert problemen op (Die zijn ook wel weer op te lossen, maar handig is: éérst XP en dan Vista installeren)

Eerst XP installeren en dan Vista, dan heb je je bootmenu weer terug. Andersom levert problemen op (Die zijn ook wel weer op te lossen, maar handig is: éérst XP en dan Vista installeren)

heb ik gedaan , maar geen menu

Je schrijft "herinstallatie", maar zijn de hdd's dan ook éérst geformatteerd? (Ik denk het niet?)

Dan heb je toch ergens een fout gemaakt. Ik vermoed dat de format niet voor beide schijven is gedaan.
Vanuit Windows op C: (dat is als het goed is XP) formatteer eerst de Vista schijf en eventuele andere schijven en / of partities.
Je hebt nu alleen nog maar een C schijf met daarop Windows XP. Zo niet, zorg dat eerst alle schijven geformatteerd worden.
Als dat is gedaan, start je met de XP CD op. Zorg dat echt van CD wordt gestart !!! Je moet daartoe op een toets drukken, kort nadat de cd is ingevoerd.
Eenmaal gestart (de setup dus) kies je voor formatteren van de C schijf. Als dit is gebeurd start de met de XP installatie.
Als die erop staat ga je eerst SP 1 SP2 en SP3 installeren.

Nú stop je de vista CD in de drive en installeer je Vista op een andere schijf (partitie).
Als de schijfjes goed zijn en de hdd's zijn ook goed, dan moet je het XP dualboot menu krijgen na installatie van Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan