Multi gasten/logboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

snookie

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Berichten
123
Wie kan me op weg helpen met het volgende:

Op mijn website van een voetbalclub wil ik mezelf wat van werk besparen.
Nu plaatsen de verslaggevers hun verhaal in het gastenboek, alles staat door elkaar.
Mijn opzet is een platform te ontwikkelen om enkele mensen rechten te geven waarbij deze bv dmv een formulier hun verslag/uitslagen te kunnen posten waarbij het juiste verhaal gepost en te zien is op de afzonderlijke page van de ploeg. Uiteraard moet ik deze kunnen editeren/verwijderen/verplaatsen.
PHP versta ik redelijk goed en heb wat kennis om MySQL code te manipuleren.
Weet eigenlijk niet hoe eraan te beginnen? Een forum is niet gewenst.
Alhoewel mocht ik de posts kunnen plaatsen waar ik dat wens, zijn we goed vertrokken.
Eerst een login systeem aanmaken?
Bestaat er reeds een free script?
Alvast bedankt voor feedback.

Snookie
 
Alhoewel mocht ik de posts kunnen plaatsen waar ik dat wens, zijn we goed vertrokken.

Dat kun je doen als admin (en moderator met de juiste rechten) van een forum.

Je kunt een sectie maken voor verslagen met subsecties voor de teams en dat men daarin de verslagen plaatst. Mocht iemand hem verkeerd plaatsen dan kun je hem als admin naar de juiste sectie plaatsen.
 
Dat kun je doen als admin (en moderator met de juiste rechten) van een forum.

Je kunt een sectie maken voor verslagen met subsecties voor de teams en dat men daarin de verslagen plaatst. Mocht iemand hem verkeerd plaatsen dan kun je hem als admin naar de juiste sectie plaatsen.

Tot daar ben ik zonder probleem het mee eens maar de bedoeling is dat de post in een subsectie enkel te zien is in een eigen webpage (1 per ploeg) en niet gebundeld in het forum.

Alvast bedankt voor uw reactie Tha Devil
 
Je zou ook een link op de betreffende teampagina kunnen maken naar de juiste forumsectie met verslagen.

Wellicht biedt een CMS zoals Joomla! uitkomst.
 
CMS zoals Joomla
Heb ik eerlijk gezegd nog niet van gehoord, ga eventjes googlen, alvast bedankt voor de tip Tha Devil.
 
een database met de verslagen erin, en wat php code.

de database: een veld ID (de datum ofzo?) een veld "ploeg" en een veld met de (html) code die je per verslag wilt echo-en (en evt. een veld "schrijver" oid.)

dan met een simpele query om van ploeg X alle verslagen op te halen en die neer te zetten.

wat dan wel lastiger word is het toevoegen van verslagen, maar daarvoor kan je ook wat query's gebruiken, ergens achter een login-pagina.


V.:thumb:
 
Alvast bedankt voor de tips, ga er een nachtje over slapen.
Thanks.
 
Na een paar nachtjes slapen :eek: heb ik beslist om enkele tips op te volgen.
Ga een login platform opbouwen met enkele accounts.
Nadat deze ingelogd zijn zal er een mogelijkheid zijn om via een webformulier elk zijn verslag te kunnen posten. Deze zal ik dan op de juiste pagina includen of met een query op het scherm laten komen. Alvast bedankt voor diegene die op mijn vraag gereageerd hebben. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan