• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Multi-level stuklijsten verwerken met geneste ALS functie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanderDhooge

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2014
Dag iedereen,

Ik ben startend consultant en heb een ingewikkeld probleem in Excel. Als gegeven heb ik een Multi-level stuklijst van een bepaald artikel. Dit artikel bestaat in eerste instantie uit alle artikels met level 1 (zie voorbeeld). Vervolgens bestaat elk artikel van level 1 uit de artikels van level 2 totdat men de volgende 1 tegenkomt. Elk artikel met level 2 bestaat uit de artikels met level 3 totdat men de volgende 2 tegenkomt enzovoort.

Het is de bedoeling om voor bijvoorbeeld voor een artikel van level 1 alle onderdelen van dit artikel (met level 2 en enkel level 2 totdat het volgende artikel van level 1 in de lijst vorkomt dus) onder elkaar gelijst te zien staan samen met hun informatie (weergegeven in de blauwe kaders). En dit zou voor elk niveau moeten gaan adhv een functie dat amper nog aangepast moet worden aangezien er honderden van deze stuklijsten zijn en het onmogelijk is om dit allemaal over te typen.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

SanderBekijk bijlage Stuklijst voorbeeld.xlsx

Dit behoeft toch iets meer uitleg.

Meer uitgebreide uitleg

Oke ik zal het probleem beter schetsen aan de hand van een voorbeeld (zie bestand). Dit voorbeeld is een stuklijst voor een fictief artikel 100000. Elk lijntje weergegeven in het bestand is een onderdeel van dit artikel of een onderdeel van een onderdeel. Artikel 100000 bestaat uit artikels a, cs en de. Artikel a bestaat uit alle artikels van level 2 totdat de onderdelen van artikel cs worden weergegeven. Dus artikel a op zich op bestaat uit artikels b, t, u, v, w, x, y, z, aa, ab, ac, ad, ae, af, ag, ah, ak, am, an, ao, ap, aq, ar, bc, bd, be, bf, bg, bh, bj, bl, bm, bn, bo, bp, bu, bx, cb, cc, ce, ci, cj, ck, cm, cn, cq en cr. Artikel b vervolgens bestaat uit artikels c, h, n en r. Enzovoort.

Mijn probleem is dat er voor elk artikel op elk niveau een aparte stuklijst moet aangemaakt worden. DUS voor artikel a wordt er een nieuwe stuklijst gemaakt waarin alle informatie dus de hele lijnen van artikels b, t, u, v, w, x, y, z, aa, ab, ac, ad, ae, af, ag, ah, ak, am, an, ao, ap, aq, ar, bc, bd, be, bf, bg, bh, bj, bl, bm, bn, bo, bp, bu, bx, cb, cc, ce, ci, cj, ck, cm, cn, cq en cr weergegeven worden. Dit moet gebeuren voor elk apart artikel voor elk level.

Mijn vraag is dus of er bijvoorbeeld een ALS functie is aangepast aan dit probleem zodat deze functie enkel moet aangepast worden per level en per artikel?

Sander

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zit hier met een hoop touw en weet niet waar ze aan vast te knopen.
Zal zeker wel aan mij liggen, sorry!!

Nog 100 mensen hebben met het touw lopen stoeien en weten niet wat ze er mee moeten doen.

Sander, bedoel je losse stuklijsten aanmaken op andere plekken (bladen)
of bedoel je door rijnen te verbergen, alleen laten zien wat gezien moet worden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan