Multi-PC modem of router??

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertjeren

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
89
Ik heb een PC met een abbonnement via de UvA. Kost iets van 35 euro per maand. Nu heb ik sinds kort ook een laptop, en ook daar wil ik graag mee het internet op. Voor zover ik kan lezen, is een router de beste oplossing. Alleen...ik zie legio goedkopere adsl abbonnementen die een gratis multi-pc modem aanbieden (bijv. van HetNet). Kan ik met zo'n multi-pc modem ook met mijn laptop op internet? Of blijf ik dan altijd aan een 'draadje' vastzitten en moet ik toch alsnog een router eraan verbinden? Dus, in het kort, wat kan ik het beste doen: een router kopen of een geheel nieuw (goedkoper) abbonement aanschaffen waarbij een multi-pc modem wordt geleverd? Als ik bij zo'n multi-pc modem toch nog een router nodig heb om draadloos met de laptop te kunnen internetten, dan ga ik er zo eentje halen.
 
De grote verwarring

Een router is niet synoniem met draadloos.

Ik heb zelf een E-tech router met adsl modem en 4 utp en een usb aansluiting.

Als je draadloos wilt, zul je dus een draadloze router moeten kopen.

Soms worden ze aangeboden bij een ADSL aansluiting, maar let dus op of ze wel draadloos zijn, want die van mij (bij destijds zonnet) was het dus niet.

Eric.
 
Geplaatst door geertjeren
Ik heb een PC met een abbonnement via de UvA. Kost iets van 35 euro per maand. Nu heb ik sinds kort ook een laptop, en ook daar wil ik graag mee het internet op. Voor zover ik kan lezen, is een router de beste oplossing. Alleen...ik zie legio goedkopere adsl abbonnementen die een gratis multi-pc modem aanbieden (bijv. van HetNet). Kan ik met zo'n multi-pc modem ook met mijn laptop op internet? Of blijf ik dan altijd aan een 'draadje' vastzitten en moet ik toch alsnog een router eraan verbinden? Dus, in het kort, wat kan ik het beste doen: een router kopen of een geheel nieuw (goedkoper) abbonement aanschaffen waarbij een multi-pc modem wordt geleverd? Als ik bij zo'n multi-pc modem toch nog een router nodig heb om draadloos met de laptop te kunnen internetten, dan ga ik er zo eentje halen.

Koop geen router als je al een router krijgt aangeboden van de provider.Koop dan een all in one dus een ethernetmodem met draadloos mogelijkheid die tevens als acces point kan functioneren bijv een Speedtouch 580 tevens klaar voor adsl 2.
Doe dit bij voorkeur bij de provider van je keuze en let dan even op de merken zodat eentje kiest die door je provider wordt ondersteunt dit bij evt support !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan