Multi-user helpdeskbestand in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurach

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
We zijn momenteel een actie aan het plegen binnen mijn organisatie waaruit veel vragen van werknemers naar voren komen. Ik wil deze registreren om de voortgang te bewaken. De invoer wordt gedaan door meerdere medewerkers tegelijk. Een soort help/servicedesck progr. eigenlijk.
Dit wil ik binnen Access gemaakt hebben. Kan iemand mij daarbij de nodige handreikingen doen dan wel een bestandje dat ik kan gebruiken en eventueel verder uitbreiden.
Groet
Maurach

Hou de shift toets ingedrukt tijdens het openen van een vreemde database!

Maurach,

Bij deze een beginnetje. De rest moet je zelf doen. Het is een frontend en een backend. Tijdens het opstarten van de frontend wordt de verbinding met de backend ververst. Dus daar heb je geen omkijken naar. Ik heb een tabel gemaakt "Melding". Daarin wordt de timestamp, de login en de melding opgenomen. Zo kan je zien wie wanneer wat heeft toegevoegd. Ongeveer 20 gebruikers kunnen tegelijkertijd de database vullen zonder dat dit problemen op levert.
Zodra je de backend wil openen wordt je er gelijk uitgegooid.

Enjoy!:thumb:

[edit]Oh ja, je moet jezelf en alle gebruiker logins toevoegen aan de users tabel. Personen die niet in deze tabel voorkomen kunnen de applicatie niet openen.[/edit]

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waar zit dat hem in?
Dat zit hem in het feit dat Access daar geen problemen mee heeft in eerste instantie, daarbij heb ik ervoor gezorgd dat er stateless wordt gewerkt. Hetgeen wil zeggen dat er geen records worden gelocked, en als er een update plaatsvindt dit met een enkel statement wordt uitgevoerd, en daardoor heel kort duurt.

Alsof jij dat niet wist?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan