Multiboot maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyV

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2006
Hallo,

Ik heb een multiboot gemaakt met windows xp home en windows server 2003. Na dit geinstalleerd te hebben, krijg ik een keuzemenu met de keuze windows xp home edition of windows server 2003.

Als ik XP opstart, werkt alles prima, maar als ik windows server 2003 kies start mijn computer opnieuw op. Dit blijft zich herhalen en kom dus niet in windows server 2003.

Ook in het boot.ini bestandje heb ik server 2003 als standaard te laten opstarten als er geen keuze wordt gemaakt. Dit heeft dus ook geen effect.

Ben ik soms iets vergeten in te stellen? Of fout heb ingesteld? Of is het niet mogelijk een multiboot met xp home en server 2003?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr Danny

Kopieër de ntldr en de ntdetect.com van de Windows 2003 cd naar de root, en brobeer het opnieuw, heb je soms eerst 2003 geinstalleerd, en daarna XP?

Bedankt voor je reactie...Maar tis me al gelukt...het was idd server2003 die als eerste was...Maar ik krijg nu 3 drivers niet geinstalleerd....sm buscontroller o.a.

Ik zal ff zeggen wat het precies inhoud..(mijn probleem dan:P)

Alles werkt opzich prima...alleen kan ik 3 drivers niet installeren dat zijn:

- sm buscontroller
- pci geheugencontroller
- ander pci-brugkaart

Maar drivers zoals geluidskaart (onboard), videokaart (niet onboard), wlan (usb) werken wel gewoon allemaal.

Ook kan ik de chipset driver op de bijgeleverde cd-rom met drivers niet installeren

Meestal is het updaten van de Intel inf file voldoende, die kun je gewoon bij Intel ophalen, bij drivers, chipset opzoeken, en deze ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan