Multiboot met 4 partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

hulpvrager199

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Hallo,

Ik wil een 2 Windows 7s op 1 computer installeren. Nu is dat geen probleem, maar er zijn al 3 partities. Ik heb een nieuwe partitie aangemaakt, maar nu zijn alle partities dynamisch. En op een dynamische partitie kan je geen Windows installeren

Hoe kan ik een vierde partitie aanmaken? En hoe kan ik die andere partities weer naar een standaard partitie krijgen?

UPDATE: Dat vierde partitie aanmaken hoeft niet meer. Maar ik heb echt dringend hulp nodig over die dynamische partities. Ik heb ook die partities geformatteerd , maar heeft niet geholpen. HELP AUB want het is niet mijn computer.

G Rogier

Laatst bewerkt:
Waarmee heb je deze handelingen doorgevoerd? Windows' eigen harddeschijvenbeheer is namelijk niet geweldig. Ik raad je aan om de home versie van Easeus partition magic te installeren. Die is geschikt als je alle handelingen vanuit Windows 7 wilt toepassen.

Veel beter is eigenlijk nog een Ubuntu Live CD. Op alle Ubuntu live cd's is GParted geïnstalleerd. Dit partitie programma verslaat qua snelheid en mogelijkheden bijna alle (gratis) partitie software voor windows!

Eenmaal geïnstalleerd of opgestart, zou je de dynamische partities naar ntfs kunnen formatteren en de schijf verder indelen... Stelt niks voor als het vergelijkt met die dynamische onzin van Windows.

Ik raad je aan om na elke actie de actie toe te passen en (uiteraard) 3x na te denken. Vooral GParted is übermachtig...

Veel succes!

mr32 :cool:

Hallo Mr32,

Ik heb GParted gebruikt, alleen nu pakt Windows de harde schijf niet. Wat nu????

Laatst bewerkt door een moderator:
Best gewoon de HD volledig leeg maken en volledig opnieuw partitioneren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan