spacemaster
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jan 2002
Hoi,
Heb een multiboot systeem gemaakt met mrbooter als bootmanager.
In het kort:
3 primare partities, alle OS systemen middels 1 op 1 kopie met minitool partition wizard overgezet van andere HD.
XP - 1e partitie (origineel was op 1e partitie andere HD geinstalleerd)
W7 - 2e partitie (origineel was op 2e partitie andere HD geinstalleerd)
W7 – (exact dezelfde OS als partitie 2) 3e partitie (origineel op 2e partitie andere HD geinstalleerd)
Die eerste 2 OS’s werken, middels herschreven MBR en herstelopties installatieschijf gerepareerd.
Die derde krijg ik niet het lopen. Na alles te hebben aangepast en een nieuwe entry te hebben gemaakt met easyBCD start de 3e partitie wel op, maar blijft hangen nadat de windowsvlag op het scherm verschijnt.
Als ik partitie 2 zichtbaar laat, kan ik helemaal opstarten en maakt ie me de derde actief, en de 2e partitie boot en system.
Wat doe ik verkeerd? Partitie wordt gevonden, start echter niet zelfstandig op.
Ik denk zelf dat als windows 7 origineel ook op een derde partitie was geinstalleerd er geen probleem was.
Maar wat en waar moet ik dan iets veranderen om het te kunnen laten werken??
Mvg Michel
Heb een multiboot systeem gemaakt met mrbooter als bootmanager.
In het kort:
3 primare partities, alle OS systemen middels 1 op 1 kopie met minitool partition wizard overgezet van andere HD.
XP - 1e partitie (origineel was op 1e partitie andere HD geinstalleerd)
W7 - 2e partitie (origineel was op 2e partitie andere HD geinstalleerd)
W7 – (exact dezelfde OS als partitie 2) 3e partitie (origineel op 2e partitie andere HD geinstalleerd)
Die eerste 2 OS’s werken, middels herschreven MBR en herstelopties installatieschijf gerepareerd.
Die derde krijg ik niet het lopen. Na alles te hebben aangepast en een nieuwe entry te hebben gemaakt met easyBCD start de 3e partitie wel op, maar blijft hangen nadat de windowsvlag op het scherm verschijnt.
Als ik partitie 2 zichtbaar laat, kan ik helemaal opstarten en maakt ie me de derde actief, en de 2e partitie boot en system.
Wat doe ik verkeerd? Partitie wordt gevonden, start echter niet zelfstandig op.
Ik denk zelf dat als windows 7 origineel ook op een derde partitie was geinstalleerd er geen probleem was.
Maar wat en waar moet ik dan iets veranderen om het te kunnen laten werken??
Mvg Michel