Multiboot van andere HD mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedlimit

Verenigingslid
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo,

Heb Vista (om even kennis mee te maken) geinstalleerd op een andere schijf dan waar XP op staat.
Als ik nu naar XP terug wil (of weer naar Vista) moet ik iedere keer de opstart in het BIOS veranderen.

Is er een mogelijkheid om van deze situatie een multiboot te maken en zo ja, hoe?

Alvast bedankt

Dank voor de link.......(Mr. Lucifera!!)

Heb gedaan wat er in staat en het werkt deels.

Vanaf de Vista schijf geeft ie aan dat NTLDR mist zodat ie niet kan opstarten, maar als ik doorenter komt het gewenste multibootscherm met XP en Vista.

Echterals ik XP selecteer komt ie weer met bovenstaande melding, maar als ik Vista selecteer start ie goed op.

Dus om in XP te komen moet ik toch weer het BIOS in:confused:

Moet erbij zeggen dat het tooltje ook wat vage meldingen gaf dat ik het gebruikte.

Iemand nog suggesties?

Lees net dat ik het tooltje vanuit XP moet draaien, heb het in Vista gedaan, maakt misschien verschil.

Maar moet ik dan eerst de multiboot actie in Vista weer ongedaan maken.

Boot.ini in XP laat nu geen 2e os zien, maar Vista wel:rolleyes:

Hoi !

Vista komt nooit in je boot.ini, dus daar kun je lang naar zoeken.

Gebruik VistaBootPro, om dit soort zaken goed te regelen.

Greetz,

Harry.

Je moet inderdaad verder niet aan boot.ini denken, zet dat boot.ini uit je hoofd. :D
De vernieuwde bootloader van Vista is waar het om gaat, daarin moet je de wijzigingen aanbrengen, en dat kan zoals gezegd het best met VBP of met EasyBCD.

Ok, boot.ini zet ik uit m'n hoofd.

Maar moet ik VBP nu in XP of in Vista draaien?
Zoals eerder gemeld had ik het al in Vista geprobeerd en dat is deels gelukt.

Misschien is het beter om de actie in Vista ongedaan te maken en het dan in XP te gaan doen??

Alvast weer bedankt voor het meedenken:thumb:

Hoi !

Kan in zowel XP als Vista !

Greetzz,

Harry

Ok, dank voor info.......

Ga straks in XP proberen, hoop vanavond (als de comp het dan nog doet!) te melden hoe het verlopen is:D

Heb 't met VBP en EasyBCD geprobeerd, resultaat is hetzelfde, krijg wel een multiboot screen maar als ik dan Xp selecteer wil ie niet starten, zie begin topic.

Als ik Vista selecteer start ie wel gewoon op............

Dit alles heb ik vanuit de Vista omgeving geprobeerd.
Vanuit XP liever nog even niet ivm de risico's

In de bootmanager(s) kun je ook de driveletter aangeven van het toegevoegde os.
In Vista is Vista gewoon C en XP is partitie D, hiermee heb ik ook geexperimenteerd maar helaas zonder progressie:(

Suggesties zijn zeer welkom waarvoor alvast dank!!

Ze hebben 't hier toch echt over aparte HD's:(

Quote uit wikipedia:

Vista issue with dual booting with XP
On a computer with both Windows Vista and either Windows XP or Windows Server 2003 installed, Windows XP or Windows Server 2003 deletes any existing System Restore points belonging to Windows Vista during boot.[1] Microsoft confirms this issue but maintains that it is a fundamental function of the way XP works and cannot be changed. The solution, Microsoft maintains, is to install Windows Vista on a separate physical drive, not a partition, and make it invisible to XP.

Iemand die mij kan helpen??

Heb uiteindelijk Vista vanuit Xp geinstalled ( via aangepaste installatie kun je dan zelf de gewenste partitie kiezen ).
Heb nu 2 goed werkende ossen en vista heeft zelf een multiboot aangemaakt;)

Ik zet de vraag als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan