multiboot Win7 en WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom VH

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Hallo,

Ik heb een schijf van 1,5TB, momenteel opgedeeld in 3 primaire partities
  • 100MB primaire partitie (weet ik niet van waar die komt???) Deze kwam erbij toen ik de Win7 CD gebruikte om te partitioneren en te installeren
  • 500GB primaire paritie (Win7)
  • ongeveer 900GB primaire partitie (DATA schijf)

Nu wil ik naar een multiboot systeem (MrBooter) gaan met:
  • 2 keer Win7
  • 1 keer win XP

Hiervoor heb ik 3 primaire patities nodig?

De huidige C-schijf van 500GB heb ik nu opgedeeld in 3 partities via "Computer Manager => Disk Magagement".
nu lees ik dat er slechts 4 primaire partities kunnen aangemaakt worden. Ik moet er 5 hebben ofwel moet ik die 100MB partitie kunnen verwijderen ofwel moet ik de datashijf kunnen omvormen naar een logische partitie?

Kunnen jullie mij verder helpen. Ik zou graag mijn huidige win7 installatie behouden en een extra Win7 en WinXP installeren.

Is de oplossing mogelijk met de partitionereningssoftware "GParted"?

Alvast bedankt

ja 2 keer win7.

1 versie om beetje te experimenteren en een andere versie waar ik het gewone dagelijkse werk doe + VJ'en.
(Vb: het programma resolume geeft conflicten met andere softwarepakketten, maar ik heb die andere softwarepakketetn ook nodig).

De eigenlijke vraag:
Ik heb een HDD(1,5TB) met momenteel 3 primaire partities:
  • 100MB (hoe deze er komt weet ik niet)
  • 500GB (C-schijf momenteel met Win7)
  • 900GB (data shijf)
Hoe kan ik hierop 3 besturingssystemen plaatsen met behoud van mijn huidige win7? De 500GB schijf deel ik op in 3 partities. Maar dan??

Met de informatie op (SchoonePC.nl) kunnen er maar 4 primaire parties worden aangemaakt en moet een busturingssysteem best geplaatst worden op een primaire partitie? Dus met de huidige schijfindeling lukt het niet volgens mij. Hoe is dit wel mogelijk en met welke (gratis) software?
-Verwijderen van 100MB partitie??
-Omvormen van primaire data partitie naar een logische partitie??
-Of kunnen er meer dan 4 primaire partities worden aan gemaakt?

Alvast bedankt

kun je dan niet beter virtueel gaan werken?

en heb zelf geen problemen met resolume..

met windows 7 kun je een virtual pc aanmaken met xp erop..
en mocht je willen kun je zodoende ook een windows 7 instellen..

lijkt me makkelijker dan 3 verschillende boot opties te maken.

Die 100MB partitie wordt door Windows 7 aangemaakt en is een systeem partitie en moet blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan