Hallo,
Ik heb een schijf van 1,5TB, momenteel opgedeeld in 3 primaire partities
Nu wil ik naar een multiboot systeem (MrBooter) gaan met:
De huidige C-schijf van 500GB heb ik nu opgedeeld in 3 partities via "Computer Manager => Disk Magagement".
nu lees ik dat er slechts 4 primaire partities kunnen aangemaakt worden. Ik moet er 5 hebben ofwel moet ik die 100MB partitie kunnen verwijderen ofwel moet ik de datashijf kunnen omvormen naar een logische partitie?
Kunnen jullie mij verder helpen. Ik zou graag mijn huidige win7 installatie behouden en een extra Win7 en WinXP installeren.
Is de oplossing mogelijk met de partitionereningssoftware "GParted"?
Alvast bedankt
Ik heb een schijf van 1,5TB, momenteel opgedeeld in 3 primaire partities
- 100MB primaire partitie (weet ik niet van waar die komt???) Deze kwam erbij toen ik de Win7 CD gebruikte om te partitioneren en te installeren
- 500GB primaire paritie (Win7)
- ongeveer 900GB primaire partitie (DATA schijf)
Nu wil ik naar een multiboot systeem (MrBooter) gaan met:
- 2 keer Win7
- 1 keer win XP
Hiervoor heb ik 3 primaire patities nodig?
De huidige C-schijf van 500GB heb ik nu opgedeeld in 3 partities via "Computer Manager => Disk Magagement".
nu lees ik dat er slechts 4 primaire partities kunnen aangemaakt worden. Ik moet er 5 hebben ofwel moet ik die 100MB partitie kunnen verwijderen ofwel moet ik de datashijf kunnen omvormen naar een logische partitie?
Kunnen jullie mij verder helpen. Ik zou graag mijn huidige win7 installatie behouden en een extra Win7 en WinXP installeren.
Is de oplossing mogelijk met de partitionereningssoftware "GParted"?
Alvast bedankt