Multicardreader verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo allemaal,

Ik heb al een paar keer gebruik gemaakt van BootVIS, zonder problemen. Laatst heb ik dit programma weer gebruikt. Toen hij aan het opstarten was na het verbeteren, kwam er ineens een melding: Nieuwe hardware gevonden. Ik wist niet waar dit over ging, ik had niks aangesloten, of weggehaald.

Nu kijk ik later in Deze Computer, is mijn multicardreader verdwenen! Ik ben er achter gekomen dat dat dus die melding was van nieuwe hardware.

Als ik nu naar apparaatbeheer ga, stond er eerst ''Onbekend apparaat'' onder USB-controllers. Als ik dan rechtermuisknop, opties deed, stond er dat er geen stuurbestanden
(drivers) geïinstalleerd waren.

Nu staat er een iets andere melding. Er staat nu onder USB-controllers USB-device, met een uitroepteken erbij (geel ''bord'' met zwart ''uitroepteken''). Als ik rechtermuisknop, opties doe, staat er de volgende melding:
Code:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.
Als ik dan op Stuurprogramma opnieuw installeren... druk, kan hij de drivers niet vinden. Ik heb bij mijn computer ook een CD met drivers gekregen, daar kan hij ze ook niet vinden.

Nu ben ik met Systeemherstel terug gegaan naar 28 mei (!!). Nadat de computer weer opnieuw opgestart was, kreeg ik de melding dat er geen veranderingen aangebracht waren.

Het is een multicardreader die in de computer is gebouwd, in een ''slot'' waar ook een diskette-station gaat. Ik weet de naam niet , dus ik kan de website van de fabrikant ook niet benaderen.

Normaal brandt er ook een groen lichtje op de multicardreader, die doet het nu ook niet meer.

Ik heb een Fujitsu Siemens Scaleo P.

Wat moet ik doen?

Groet, Joren 007

Déja vu?

dit komt mij bekent voor. ik had een soortgelijk probleem met mijn tv-kaart. Het blijkt dat windows xp "flauw" gaat doen als je niet direct drivers instaleert als windows nieuwe hardware vindt. dit komt slechts bij enkele apparaten voor (zoal bij die van mij).
Een oplossing is herinstaleren.

het bovenste hoeft niet van kracht te zijn bij u, het kan ook anders:

Ga naar apparaatbeheer en zoek uw apparaat op. dubbelklik er op en ga naar het tabblad "stuurprogramma". Klik nu op "instalatie ongedaan maken". Sluit nu de computer af en haal de stroom er ook af (verzeker u er van dat de stroom er VOLLEDIG AF IS. dit kunt u zien aan een lampje op het moederbord).

Als dit mogelijk is, haal dan de stekker uit het apparaat (meestal een zwart, geel, rode stekker). sluit de kast weer (sommige computers starten niet op als de kast open is) en laat windows gewoon opstarten. als deze volledig opnieuw is opgestart sluit u hem weer af (ja dit is echt belangrijk). haal de stroom er wederom af en sluit het apparaat weer opnieuw aan (Controleer alle stekkers of deze goed aangesloten zijn door ze goed aan te drukken). Installeer nu DIRECT de drivers.

dit zou uw probleem moeten oplossen. veel succes en print eventueel bovenstaande stappen uit zodat u het niet vergeet :p .

Groeten, 3lit3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan