Multikabel contra ZoneAlarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Hallo,

Deze provider beweert dat hun beveiligingssysteem het gebruik van de eenvoudigste versie van ZoneAlarm (2.6.362) overbodig maakt en daarmee storingen bij Internetgebruik voorkomt.
M.i. is dit onzin en kan een provider onmogelijk alle ca. 65000 poorten van jouw computer bewaken.
Wie kan hier iets zinnigs over kwijt? En als ZoneAlarm dan conflicten geeft, is er dan een ander gelijkwaardig programma?
De gebruikster van de betreffende computer is nog in het prille stadium dus het moet alles zo simpel mogelijk blijven.

Wie, o wie?

Pimpernel.

Hier heb ik nog nooit van gehoord, heb ook Multikabel. Wel geven ze (soms) als antwoord bij een verbindingsprobleem om de firewall maar te de-installeren maar dat is alweer een tijdje geleden. Op hun site staat wat uitleg over firewalls, wat de werking is en zo: *klik* Het lijkt mij dat ze zoiets niet voor niets melden. Zelf heb ik ook ZoneAlarm, de voorlaatste versie en heb nergens last vast, en dat terwijl ik ook nog een router heb mét ingebouwde firewall. Wél de XP-firewall uitzetten, anders surft dat zo lastig. :)
Nieuwste freeware versie ZoneAlarm: Klik + handleiding.

In ieder geval alvast bedankt voor de tip omtrent de nieuwste versie van ZoneAlarm. Dit ziet er goed uit! Heb het echter nog niet ter plekke kunnen installeren.
Nadere informatie bij een expert leerde dat Multikabel gelijk kan hebben indien hun geïnstalleerde modem een ingebouwde firewall heeft.
Op een directe vraag hieromtrent aan hun helpdesk heb ik nog geen antwoord gehad.
In ieder geval lijkt er met de oude versie van ZoneAlarm iets loos. Mogelijk kan de nieuwste versie hier alsnog een oplossing voor geven.
We wachten het nog even af.

Pimpernel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan