Multikabel+Internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Berichten
1.041
Vraagje;
Iemand waarbij ik internet probeer te delen heeft de Provider ''Multikabel'',voorheen Sonera/Multiweb etc. Dit speelt zich af in Noord-Holland,Limmen.

Er bevinden zich daar 2 pc's,beiden met XP.Ik heb deze 2 pc's verbonden met een hub.Ik heb inderdaad een netwerkje,maar als ik op die ene pc die rechtstreeks op het internet zit,internet wil delen op de netwerkkaart,kan dat niet,omdat die desbetreffende netwerkkaart in een zgn ''bridge'' zit.In zo'n bridge kan je internet niet delen.Zou je zeggen:haal die kaart uit die bridge,maar als ik dat doe,maakt die desbetreffende pc geen verbinding meer met het internet.Ra ra....
Toen hebben we xp op deze pc opnieuw geinstalleerd,maar dat maakt niets uit.

Nu hoorde ik van iemand anders die ook Multikabel heeft,dat dit wel zou moeten lukken met een router.Wie van jullie woont toevallig in Noord-Holland,en heeft ervaringen met Multikabel,en met internet delen als je kabel hebt???

Gaarne jullie antwoord,zou jullie heel erg dankbaar zijn.

Groet van Leo,en alvast vriendelijk bedankt voor jullie reacties.
 
Ik heb ook Multikabel en ik heb het internet gedeeld met een router.
 
Ik heb het gedeeld met de router Linksys Befsr41.
Maar ik had eerst wel problemen.
Want ik had een motorola modem en dat was dus beveiligd tegen het delen. Maar ik moest toen het mac adres klonen van de netwerkkaart.
 
Geplaatst door Arjan99
Ik heb het gedeeld met de router Linksys Befsr41.
Maar ik had eerst wel problemen.
Want ik had een motorola modem en dat was dus beveiligd tegen het delen. Maar ik moest toen het mac adres klonen van de netwerkkaart.

Kan je me dan precies vertellen wat ik moet doen om het internet te kunnen delen in mijn situatie?
 
Ik zou in het geval van 2 pc's geen router nemen omdat routers nogal duur zijn en vaak alleen met 4 poorten worden verkocht.
Je kan beter een server maken.
Geen hub
Je steekt de utp-kabel die vanaf het modem komt in de computer (die server moet worden) en stopt er nog een extra netwerkkaartje in. Met een CROSS-utp-kabel verbind je die extra netwerkkaart met de andere computer. Kijk dan even of bij de netwerkkaart het lichtje brand (beide computers moeten aan)
Je voert op allebij de computers de netwerk-wizzard uit.
Of je gebruikt de handleiding voor het internet-delen Met meer opties voor het internet-delen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=73424

Succes
 
Geplaatst door Arjan99
Ik zou in het geval van 2 pc's geen router nemen omdat routers nogal duur zijn en vaak alleen met 4 poorten worden verkocht.
Je kan beter een server maken.
Geen hub
Je steekt de utp-kabel die vanaf het modem komt in de computer (die server moet worden) en stopt er nog een extra netwerkkaartje in. Met een CROSS-utp-kabel verbind je die extra netwerkkaart met de andere computer. Kijk dan even of bij de netwerkkaart het lichtje brand (beide computers moeten aan)
Je voert op allebij de computers de netwerk-wizzard uit.
Of je gebruikt de handleiding voor het internet-delen Met meer opties voor het internet-delen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=73424

Succes

Maakt helemaal niet uit of ik een hub gebruik,of zoals jij voorsteld om een crosslink_cable te gebruiken.Het is zoals jij voorsteld eigenlijk hetzelfde zoals ik nu al heb,want wat jij verteld,ja,dan heb je ook een netwerkje,maar dat heb ik nu ook al,maar daarmee is het internet nog niet gedeeld.......snappie???
 
Je kan volgens mij niet het Modem direct op een hub aansluiten maar je moet er een server tussen hebben maar als jij maar 2 pc's hebt hoef je geen hub te gebruiken maar je kan meteen de kabel naar de andere computer doen.
Als het internet werkt op de server en je doet alles software matig goed. Dan is het internet gedeeld alleen moet de ene computer wel aanstaan als je op de andere wilt internetten.
 
Geplaatst door Arjan99
Ik zou in het geval van 2 pc's geen router nemen omdat routers nogal duur zijn en vaak alleen met 4 poorten worden verkocht.
Je kan beter een server maken.
Een router duur? Nee, een pc als server draaien en die dag en nacht aan hebben, da's goedkoop":D

Kijk eens op routershop en zoek eens naar een router die voor kabel geschikt, evt met 4 poorts switch (hoeft niet aangezien je reeds een hub hebt)

Om een voorbeeld te geven: E-tech ADSL/Kabel router voor 53 pleuro's + btw. Dat noem ik echt niet duur!
 
ja een router maar het zijn maar 2 computers die op het internet moeten.
 
En juist door die router kunnen meerdere pc's gelijkertijd het internet op
 
Ja oke als ik er nu even over na denk is het misschien toch beter om een router te nemen. Ook omdat een router het internet beter verdeelt (klopt toch?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan