Multimedia Audio Controller drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

DionV

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2011
Hallo!

Na zelf een hele tijd op zoek geweest te zijn naar een oplossing klop ik hier aan voor hulp.
Het geluid op mijn computer doet het namelijk niet meer, na het een tijd wel gedaan te hebben. Ik gebruik externe boxen voor het geluid (dockingstation), ik krijg wel nog steeds een error-piep uit de ingebouwde speaker bij bepaalde berichten.
Als ik via Winamp bijvoorbeeld muziek wil afspelen krijg ik de volgende errormelding:

Bad DirectSound driver. Please install the proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078

In apparaatbeheer staat bij de Multimedia Audio Controller een waarschuwing: The drivers for this device are not installed. (Code 28)

Als bijlage heb ik 2 printscreens van de PC-gegevens uit PC-Wizard en de uitgeklapte versie bij Multimedia. Is dit genoeg of is er nog meer informatie nodig voor dit probleem?

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen, alvast hartelijk bedankt voor al je moeite!

Bijlagen

• info2.JPG
    info2.JPG
    84,8 KB · Weergaven: 96
  • info1.JPG
    info1.JPG
    47,4 KB · Weergaven: 74
Heb je geen moederbordcd of losse cd met drivers?
Welk besturingssysteem?

Zo je pc van groter merk hebt, zet hier even welk: naam. type, nummer etc.

Drivers not installed zegt al genoeg.
Download de drivers bij hp aan de hand van je systeemtype.
Installeer deze dan opnieuw.
Daarna zou het weer moeten werken.
Je hebt kans dat je je chipsetdrivers ook opnieuw moet doen.
Dan is deze volgorde van toepassing:
Chipsetdrivers instaleren
Rebooten
Audiodrivers installeren.
Succes

Behalve recente drivers ( chipset /audio) kwam ik dit nog tegen: http://blogote.com/windows-ideas/fix-bad-directsound-driver-error-code-88780078-in-windows-xp/4249/[/url]

Laatst bewerkt:
Ik heb de pc gekregen, kaal zonder software erbij. Windows en drivers installeerden zich automatisch met het installatiepack die ik heb gebruikt. Het gaat om een HP Compaq dc7100 SFF met Windows XP pro (version 2009), servicepack 3.
Ik zal die link van Aptje gelijk even in praktijk proberen te brengen. Hoe kom ik er achter of ik chipsetdrivers moet installeren?
Hoe doe ik dat eigenlijk?
Bedankt voor de snelle reacties!

Okay, hier het resultaat uit het volgen van de link van Aptje:
1- bij Sound and Audio Devices Properties staan bij mij geen Playback, Recording of MIDI Playback Devices
2- de service restarten heeft geen effect
3- de output plug-ins is op mijn pc: Nullsoft DirectSound Output v2.6 [out_ds.dll]
Ik kom dan ook in configuratie, daar staat alleen 01: Primary Sound Driver, bij refresh krijg ik daar geen andere bij. Is dit goed zo of moet ik dit verder configureren?
Bedankt :thumb:

Kijk eerst eens in Apparatenbeheer.
Staan daar gele uitroeptekens?

Drivers vind je hier: http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...sId=410112&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=1093

Je product en taal selecteren en besturingssysteem.
Dan chipset downloaden en installeren.
In Device Manager staat inderdaad een geel uitroepteken bij Multimedia Audio Controller. Die link is inderdaad het juiste type.
Als ik daar de Driver - Chipset van 5.5mb download en installeer, installeer ik dan zowel de driver als chipset?

De chipset zijn drivers.
Download eerst en installeer daarna maar.

Gedownload, geinstalleerd, vervolgens een update uitgevoerd bij apparaatbeheer en ik het geluid, zalig!
Enorm bedankt, ik zat hier al lang mee en zoals iedereen kan beamen is een pc met geluid wel zo fijn :D
Probleem opgelost dus! Als ik iemand nog van juridisch advies kan voorzien stuur een PB :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan