multimedia audiocontroller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn22

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2004
Hey

Heb een probleempje, na een crash "unmountable boot volûme" windows Xp pro opnieuw geinstalleert alleen nu zonder geluid

heb een onboard geluidskaart Realtec Ac97 VIA heb de drivers geinstalleerd maar krijg hem niet aan de praat?
Maar krijg die multimedia controller maar niet geinstalleert... hij blijft zoeken op alle plaatsen maar vind niks

Weten jullie hoe dat komt?

Alvast bedankt
Glenn

Er moet waarschijnlijk ook een audio-controller voor je chipset geinstalleerd worden anders doet je RealTek niet veel, ook al heb je daar de driver voor geinstalleerd.
Heb je bij de PC een CD-Rom met drivers voor je moederbord? Daar zal hij opstaan. En anders opzoeken op de site van je moederbordfabrikant.

Heb ik al gedaan heb een asus M7VKX Mainboard Version V1.0VKX en heb de cd al geinstalleerd, heb ze allemaal al geinstalleerd ook via driver wizard

Volgens mij is het gewoon rommel.

MVG Glenn

Tuurlijk, ze zetten er gewoon rommel op.:confused:

Denk toch dat je het zelf niet goed doet.:rolleyes:

Eerst de 4 in 1 Via drivers, als er tenminste een Via chipset opzit, en na een reboot, de audiocodec drivers.

Heb je überhaupt wel de goede cd?
Kijk eens met Everest wat er allemaal inzit.

Ja, het is de juiste cd, en het is een via chipset
maar denk ook dat het de verkeerde driver is
der zijn er wel enkele Realtec AC97 VIA

Ik koop morgen wel een andere ben die brol beu, eentje van Creative dat zijn toch dikke vriendjes van den Bill

nee niet echt ben nog in mijn jeugd,

nee gewoon was al van plan 5.1 te kopen, en nu met die miserie pfff.

nog iets was da die unmountable error van hierboven ?

nog iets was da die unmountable error van hierboven ?
Ik heb een aardig overzicht gevonden van de stappen die je had kunnen zetten voor je XP opnieuw had geinstalleerd. En jammer dat je het zoeken naar een oplossing van je geluidsprobleem al opgeeft. De link naar Everest die Lange Pier je gaf, was een downloadlink van het programma Everest. Daarmee kun je uitgebreide rapportages krijgen van je systeem, met alle details. Dat programma is dus eigenlijk altijd erg nuttig. In jouw geval hadden we daardoor beter kunnen zien welke drivers en controllers je écht nodig had. Maar ik wens je veel luisterplezier met je Creative geluidskaart.

De geluidskaart werkt al terug dankzij een vriend die er wa van kent :o

Stap 1)
start op met de WinXP-cd en wanneer je aan het Setup-scherm komt, zie je een mogelijkheid om de letter "r" in te drukken. Doe dit dus.

da wist ik, maar kon nergens r duwen alleen F6 en F2
THX

Ha, ja, die "R"is voor meer mensen een zoektocht geweest. :)
Dat het nu toch werkt vind ik echt klasse! :thumb:

den driver was juist maar voor win 95/98/NT denk ik
na enkele te proberen ging het

en die R waar staat die dan buiten op het toetsenbord
???

Die F6 en F2 komen onderin je blauwe XP Setup-scherm voorbij, die laat je gaan. Op een zeker moment houdt die "lichtkrant" onderin beeld op en krijg je het eerste stilstaande scherm. Op dat eerste scherm kun met "R" kiezen voor de Recovery Console, of in het Nederlands, de Herstelconsole. Het is soms een uiterste redmiddel, kijk op deze Microsoft-site. Het staat trouwens ook in de link die ik je gaf over "unmountable boot volume".

Klik op onderstaand plaatje voor een vergroting en je ziet wat ik bedoel.

Laatst bewerkt:
ge moet het maar weten ook nie echt gebruiksvriendelijk van microsoft hé

Mercikes
Alles werkt weer ok

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan