Multimedia en audiocontroller

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0216

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
39
Hallo allemaal,

Ben bezig een pc opnieuw te voorzien van een versie van XP.
Probleem:

Ik krijg de multimedia en audiocontroller niet aan de praat.
Geen enkele vorm van geluid wordt afgespeeld.
In apparaatbeheer wordt ook een uitroepteken weergegeven.

Ik heb Everest van het internet gehaald en die geeft de volgende naam aan de controller:
Analog Devices AD1888 @ Uli/Ali M5455 AC'97 Audio Controller.

Ik heb al ongelooflijk veel sites met drivers gezien, maar geen lijkt te werken.
Ik kom namelijk telkens op een driver uit voor Realtek AC'97 en die installeert de computer maar half. Hierdoor verdwijnt het vraagtekentje in Apparaatbeheer en veranderd deze in een uitroepteken.

Herkent iemand dit of weet iemand wat ik nog kan doen, want ik ben een beetje door mijn opties heen.

Alvast bedankt,

Duuk Kanbier
 
Heb je nog meer vraag- en uitroeptekens?
Heb je de drivers voor het chipset van het moederboard wel eerst geinstalleerd ?
 
Heb de drivers van het moederbord al geïnstalleerd, hierdoor verdwenen alle vraag en uitroeptekens, behalve die van multimedia/audio-controller en de videokaart.
Videokaart had ik al een driver voor, maar audio wil maar niet lukken.

Is de driver voor moederbord en chipset dezelfde?
 
Is de driver voor moederbord en chipset dezelfde?

Niet helemaal....
Op de CD welke je bij het moederboard krijgt staan meerdere drivers (afhankelijk van de "apparaten" die in het moederboard geintegreerd zijn): chipset, maar vaak ook LANkaart, audio, videokaart (als deze geintegreerd is), evt. bluetooth en zo kunnen er nog wat zaken bij zitten... Maar het chipset moet je als eerste installeren...
 
Ik heb geen cd bij mijn moederbord (2e hands gekochte computer), kan ik ergens vinden welke chipset ik heb en welke drivers ik daar dan dus voor moet hebben?
 
Zie boven: even PCwizard installeren en dan misschien hier melden welk mobo erin zit....
 
Dit staat bij moederbord als ik PC Wizard open:

Fabrikant : ASUSTeK Computer INC. (Asus)
Product : K8U-X
Versie : Niet nader omschreven
Serienummer : MB-1234567890
MP Ondersteuning : Ja, 1 CPU(s)
Versie MPS : 1.4
 
Gelukt, perfect, ongelooflijk bedankt voor je hulp.
Nu kan ik mijn ouders weer blij maken met een functionerende pc :D
 
YIPPEEE! Er gaat niets boven blije ouders! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan