Multimedia en beeldbewerking geen spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keeshg

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2003
Beste.
Ik ben op zoek naar een betere videokaart om in de eerste plaats goede kwaliteit filmbeeld van de pc naar m'n tv te sturen (zonder dat het beeldscherm van de pc zwart wordt). Verder ben ik nogal eens bezig met het monteren van video op de pc. Spelen gebruik ik niet, alleen multimedia zaken.
Gegevens van pc:
mobo: K8N Neo Platinum van MSI (nvidia nforce 3) met AMD Athlon 64 2800+ (op 754socket)
Video: AGP 8
oude kaart: nvidia Gforce3 Ti200
Ik wil liever geen geld uitgeven aan onnodige snelheid en power voor spelletjes, maar wel voor goede (vrij snelle) beeldbewerking en kwalitatief goede videoweergave op pc en tv.
Er is veel informatie te vinden maar deze informatie niet zo snel.
Uw advies a.u.b.

Kees

Ik dacht dat je voor 100E wel wat moois kunt krijgen, maar misschien is zoveel geeneens nodig.

Hangt ervan af of je beeld vanaf een digitale camera of analoge camera of videorecorder naar binnen wilt sturen.
Je zal altijd een video capture kaart moeten hebben.

Je wilt aan de ene kant weinig uitgeven, maar toch goede spullen?
Succes met zoeken.

Voor videobewerking heb ik niet echt extra spullen nodig. Ik ben dik tevreden met de firewireverbinding naar m'n digitale camera en zoals ik al zei, spellen gebruik ik niet. Vermoedelijk heb ik dus niet perse een snelle 3d kaart nodig voor multimedia-toepassingen. Ik dacht dat misschien een gforce fx5700-TD 128 mb een goede verbetering zou opleveren t.o.v. mijn oude grafische kaart en hopelijk voldoende toekomstgericht is, tenminste als je niet speelt. Maar misschien is dat toch te licht???

Ik gebruik die kaart ook en heb met beeldbewerking nog geen problemen ondervonden. Ik vind alleen dat 'ie redelijk luiddruchtig is. Ik heb alleen geen TD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan