Multimedia-PC 600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Just1

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Hallo,
Ik ga een nieuwe computer kopen. Nou ja, de onderdelen dan, want ik wil hem graag zelf in elkaar zetten. Ik heb al vaak onderdelen in pc's vervangen, maar nu wil ik er zelf een bouwen :d Ik heb deze onderdelen al uitgekozen:
Asus F1A75-M
2x Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
Lite-On IHAS124 Zwart
Microsoft Windows 7 Professional SP1 (NL, OEM, 64-Bit)
Antec One Hundred
AMD A6-3670 Black Edition
Corsair Builder CX430 V2
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low P​
Tweakers.net wenslijst
Het word dus een multimedia pc. Een videokaart leek mij niet nodig wanwege de APU (ik ga er toch geen games op spelen). De twee harde schijven wou ik in RAID 1 zetten. Bij het moederbord zitten al twee sata kabels, ik heb er hier nog een liggen voor de DVD speler.
Gaat dit alles lukken? Zie ik niets over het hoofd, heeft deze voeding bijvoorbeeld genoeg watt?
Alvast bedankt!
Just

amd phenom proseccor is een goed idee. goedkoop, maar toch goed :)

ik denk dat je er toch maar een beetje goede in moet zetten. voor 50,- kan je al wel uit de voeten denk ik :)

Ik heb er toch al een AMD A6-3670 Black Edition in gezet? Ik heb expres voor deze APU gekozen zodat ik geen videokaart nodig heb. Een Phenom II past ook niet op dit moederbord als ik het goed heb.

Laatst bewerkt:
Van dat geheugen is een goeie, bedankt! Ik kies morgen even een 'vervanger'.
Ik denk dat ik eerst even kijk hoeveel lawaai die stock-cooler maakt. Als dat te veel is koop ik wel een nieuwe :)

prima systeempje voor een HTPC
Fusion APU's zijn hier juist voor geschikt
meschien nog een andere kast eentje die onder je tv kan en die compact is?
en vergeet de DVD speler/brander niet Blue ray speler kan ook...

Laatst bewerkt:
Ik ga voor de Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 voor het geheugen. Dat is een 2x4GB setje. Hij staat niet in de lijst, maar de 2x2GB en de 4x2GB varianten hiervan wel, dus deze zal neem ik aan ook wel werken toch?

een HTPC = een multimedia pc daar zit geen verschil in tis alleen een afkorting
htpc staat voor Home theater PC of tewel Multimedia
een pc die onder je tv staat (hoeft niet) waarmee je films kan bekijken en een beetje kan browsen of muziek luisteren
vaak ook aangesloten op een reciever met suround sound
een centraal punt in je huis voor dit soort dingen

Laatst bewerkt:
Oh, haha, bij een HTPC denk ik aan een PC bij de TV ja, en bij een multimadia-pc denk ik aan een computer voor de standaard taken en een enkel simpel spel ofzo. Maar bedankt voor de uitleg :thumb:

o dan zit je tog wel verkeerd met een Fusion processor...
en dan heb je ook een losse videokaart nodig

Laatst bewerkt:
Oke, geen spellen dan voor deze pc. Dan moet het toch lukken met deze A6?

ja gaat prima fusion processor kan opzig wel games aan maar op zeer lage resolutie en low detail
als je daar genoegen mee neemt dan kan dat

eigenlijk kun je wel gamen met die processor wat firestorm al zei, alleen: het echte gamen zul je niet kunnen :P

Dat dacht ik al wel (daarom zei ik ook 'een enkel simpel spel') ;)
Ik heb hem besteld!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan