Multimedia-pc 600 euro??

Status
Niet open voor verdere reacties.

LvFreak

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Ik wil een multimedia pc samenstellen voor mijn broer sinds dat hij een PC liever heeft dan een laptop.
Vroeger heb ik zelf een gaming pc samengesteld voor me zelf en één keer voor een vriend van mij dus samenstellen en installeren is een eitje.
De probleem dat ik hier bij deze pc heb is dat ik nog nooit één heb gemaakt onder de 1000euro dus ben ik slecht in het kiezen van goedkope maar goeie componenten.
Toch heb ik via google veel informatie gezocht over elke component en heb ik ze vergeleken met een paar andere.

Klik hier voor het systeem.

Belangrijk:
De webcam, toetsenbord, muis & scherm moeten blijven de rest mag veranderd worden.
Totaalprijs mag niet boven de 600euro komen.
Windows 8.1, antivirus & office heb ik allemaal al liggen.
Gaat meestal gebruikt worden voor internet ( email, facebook, twitter, youtube enzv ), office word & powerpoint, photoshop & videobewerking ( sony vegas pro 13 ) .

lijkt goed, maar ik zou goedkoper ram nemen en voor wat hij wil is 4gb zat:

http://azerty.nl/8-749-529364/kingston-valueram-geheugen-.html

verder kan het moederbord ook goedkoper, http://azerty.nl/8-5602-649320/asrock-h81m-vg4-moederbord-.html heeft ook usb 3 en sata 600 maar is de helft goedkoper.

case kan ook goedkoper maar daar case ook persoonlijk is qua te kiezen design zal ik daar geen suggesties over doen.

oh en omdat mobo enkel vga heeft, is die kabel ook niet nodig, vga komt altijd met monitor mee. en aangezien je de onboard intel igp gebruikt is vga voldoende.

Laatst bewerkt:
ik heb een kleine verandering gemaakt in de keuze van het moederbord en ram voor de rest is alles wel goed ---> link

Zoek je zoveel mogelijk binnen 600 of goed en goedkoop?

ik heb een kleine verandering gemaakt in de keuze van het moederbord en ram voor de rest is alles wel goed ---> link

Waarom duur ram en duur mobo??

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reactie.

Zoek je zoveel mogelijk binnen 600 of goed en goedkoop?
Zoveel mogelijk onder de 600euro in totaal inclusief alle randapparatuur en exclusief de verzendingskosten.
4gb ram is oké maar het mag zoals ik zei maximaal 600euro kosten dus het hoeft niet echt goedkoper te worden.
Ik heb het een beetje aangepast, de harde schijf heb ik veranderd omdat ik las dat die te snel kapot gingen en zwaar veel lawaai maken, het moederbord heb ik ook veranderd ook al maakt het niet echt veel verschil.
De ram dat ik eerst had gekozen had een cas latency van 9 en die dat grantik7 heeft getoond op zijn link had een cas latency 8 dus heb ik die in de plaats van de "crucial ballistix sports" gekozen.
Link hier

Wel ja ik moet wel een belgische (azerty) toetsenbord kopen in de plaats maar het is inderdaad een goeie tip om een draadloos toetsenbord en muis te kopen.
400W of 430W voeding met 80+ gaat wel genoeg zijn want onder de 400W ga ik liever niet.

Bedankt voor jullie hulp mijn broer gaat zeker blij zijn ermee. :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
@headlight,

Even twee berichten samengevoegd je weet dat je ook een bericht kan aanpassen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan