Multimedia PC 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkuh007

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2013
Budget - 800 euro (klein beetje variabel)
Doel - Videobewerking, CS6 moet draaien
Omgeving - Het gaat erom dat CS6 draaien kan.
Assemblage - Ik wil als klant een afgeleverde PC

Besturingssysteem - Zonder software leveren
Opties / randapparatuur - Een SSD zou fijn zijn. Een grafische kaart die CS6-compatibel is. De 2 dvd branders die erin zitten gaan mee.
Graag ook een zwarte kast ivm de kleur van de branders.

Verder zijn er al 2 schermen aanwezig. HD's zijn ook al aanwezig, waardoor eigenlijk alleen een SSD noodzakelijk is.
Het moederbord moet genoeg Sata poorten bieden voor de branders en schijven. Daarnaast moeten er ook genoeg poorten zijn om kaarten in te steken PCI.

Wie o wie kan me helpen?

Bedankt alvast!

Groet,
Roel

Besturingssysteem - Zonder software leveren
Hiermee bedoel je dat je er geen windows bij hoeft neem ik aan?
In dat geval denk ik dat zoiets goed is.

Specs:
- Intel Core i7, geweldige processor voor videobewerking en renderen in het algemeen
- 8GB RAM, als je echt van plan bent veel te gaan videobewerken zou je 16GB in overweging kunnen nemen
- 240GB SSD, voor Windows en een aantal CS6 programma's
- GTX750Ti, geen high-end videokaart maar is genoeg en heeft een flink aantal voordelen t.o.v een AMD kaart
- Assemblage, wordt bij Azerty voor je geassembleerd en je hebt dan 1 jaar garantie en verder nog aparte garantie op de onderdelen

Zoals eerder vermeld dus geen Windows inbegrepen.
Als je nog opmerkingen of vragen hebt dan hoor ik het graag.

Groeten,
Diderik

Dank voor je samenstelling. Ik zal eens overleggen met vader of hij dit wat vindt en dan gaan we eventueel over op koop.
Ik wil alleen nog informatie inwinnen over de SSD. Hoe zorg ik ervoor dat ik alleen Windows en CS6 erop installeer en andere programma's naar bijvoorbeeld de D schijf gaan?
Is er een handig foefje voor?

Meestal als je iets gaat installeren wordt er gevraagd (indien meerdere schijven ) waar je hem wilt installeren.
Normaliter geeft hij de C aan en die verander je naar de drive letter die jij wilt !

greetz

Yes, dat begrijp ik. Echter dat werkt verder prima dan? Geen gezeik met bepaalde paden of drivers?

Nee hoor geen enkel probleem.

Heb hier ook zoiets staan namelijk.
Os en belangrijke programma's die ik veel gebruik op de ssd.
Downloads en software staan op mijn D schijf
Op de F schijf staan alle films (ingesteld dat alles uitgepakt wordt op de F)
En als laatste staan mijn game's op de W schijf.

En tot nog toe draait alles vlekkeloos hier

Greetz en suc6

Eventueel een leuk AMD systeem:

Dit omdat CS toch graag een mid-high end videocard wilt zien en gezien CS6 zo geprogammeert is dat het goed werkt op meerdere cores, lijkt mij een 8 core ook het overwegen waard.
- FX-8350
- 16GB 1866Mhz snel geheugen van Corsair Vengeance Pro.
- Kwalitatieve goede kast van Corsair (200R)
- Corsair CS550M (Goede voeding en gold certificated - gaat efficienter om met zijn stroom en gooid minder warmte weg in de pc)
- Club3D Radeon R9 280 royalKing (1792 Rekenkernen voor CS6 en 3GB geheugen zodat je veel data/pixels kwijt kan in 1 foto (layers), 384-bit bus zodat er snel kan worden gecomminuceerd (Hardware))
- Samsung 840 EVO 250GB
- ASRock 970 Extreme3 R2.0
- http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B563663%5D=1&product%5B616561%5D=1&product%5B678438%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B626776%5D=1&product%5B652231%5D=1&product%5B634348%5D=1

Voordelen AMD PC:
- Veel sneller geheugen en 8GB meer.
- Geen plastic kast
- Goede voeding die tot 6% zuiniger is met zijn stroom
- systeem zal minder warm worden
- Videokaart is 2 klasses hoger en beter bij het gebruik van photoshop

Voordelen Intel systeem:
- Processor is iets sneller maar niet gek veel, wel tot zoon 30% zuiniger ongeveer (Maar in mijn ogen overated) 4 cores en 4 threats
- http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-4770-vs-AMD-FX-8350
- 30 Euro goedkoper

Conclussie: Het intel systeem heeft een zuinigere processor, maar dit word gecompenseerd door de voeding in het AMD systeem. Intel processor is lichtjes sneller, maar dit word ruimschoots overtroffen door het snellere geheugen en de videokaart in het AMD systeem. Het AMD systeem zal je meer profijt van hebben voor die 30 euro meer....

Laatst bewerkt:
Dank voor je samenstelling. Ik had er niet echt in vermeld dat het om premiere pro gaat, videobewerking dus. Dat moet soepel draaien. Dat zou lukken met je amd?

Dank voor je samenstelling. Ik had er niet echt in vermeld dat het om premiere pro gaat, videobewerking dus. Dat moet soepel draaien. Dat zou lukken met je amd?

Waarschijnlijk zelfs beter, athans als je de nieuwste versie gebruikt anders kan je niet meer als 4 cores gebruiken en kan je beter de I7 pakken (Vanwege de krachtigere cores)

- Waarschijnlijk zal de videokaart ook stukken beter zijn:
De genoemde GTX 750TI kan ik niet eens terug vinden in het lijstje - voor geschikte videokaarten, het zal wel werken maar niet optimaal?? (Hebt een GTX ..70 serie nodig) Highend Nvidea reeks ;)
De R9 280 is een rebrand van de 7970 die er tevens wel tussen staat. (AMD Radeon HD 7970-AMD Radeon HD 8970 - Windows OpenCL/GPU acceleration)

Ook staat er dat je minimaal een Phenom II (duocore) nodig hebt dus dan zou een eight-core ruim voldoende zijn. (Meer geschikt voor multitasken, waar je veel gebruik van gaat maken)

De cores van de 8-core zijn ook krachtiger als die van de phenom II
http://helpx.adobe.com/premiere-pro/system-requirements.html

Laatst bewerkt:
Thanks voor je hulp. Ik ga het overleggen of we het gaan doen nu. Dan lijkt het verstandiger om voor de amd machine te gaan dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan