Multimedia PC budget 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus33

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Hallo, ik wil een PC kopen, maar ik weet niet welke processor nu het beste is.
Je hebt Quadcore, Core2 duo en Dual core, waarbij dan Quadcore het snelste is begrijp ik. En je hebt dan ook nog AMD?

Ik ben niet echt een gamer, hooguit een Fifa spel ofzo.
Ik maak wel muziek met me PC en soms wat video bewerking dus geheugen vind ik belangrijk en een snelle processor. Hardeschijf zou 500GB prima zijn want ik heb 1.5 gig extern. De pc mag ook best stil zijn.

En wat ik ook wilde weten , kan ik het beste naar een electronica winkel gaan (BCC, Mediamarkt) of naar een Computer zaak (Paradigit) die hebben dan vaak Acer, HP of Compaq pc's, is dat aan te raden of wordt je dan min of meer genaaid qua specs? of liever online bestellen bij de sites die ik hier zie op het forum?

deze zou qua specs en prijs goed passen
http://www.paradigit.nl/info.php?art=10020837

maar ik las hier ook dat die case wel echt smal is ivm toekomstige uitbreidingen.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Paradigit is zonder meer Nederlands beste PC boer. Een daar gekochte pc wérkt!
Helaas is je budget te krap om een echt leuke multimediamachien te kopen. De gepplaatste link laat een leuke machine zien met een wat lichtere videokaart. Aan de andere kant zullen er vele tienduizenden zijn die hun vingers af zouden likken bij deze machine.
Qua uitbreidingen zit je idd. krap met een kleine behuizing.
Heeft Paradigit binnen jouw budget geen ' eigen' pctje in de aanbieding?

Laatst bewerkt:
Paradigit is zonder meer Nederlands beste PC boer. Een daar gekochte pc wérkt!
Helaas is je budget te krap om een echt leuke multimediamachien te kopen. De gepplaatste link laat een leuke machine zien met een wat lichtere videokaart. Aan de andere kant zullen er vele tienduizenden zijn die hun vingers af zouden likken bij deze machine.
Qua uitbreidingen zxit je idd. krap met een kleine behuizing.
Heeft Paradigit binnen jouw budget geen ' eigen' pctje in de aanbieding?

ohja sorry ik had paradigit daar niet bij moeten noemen, ze hebben wel eigen pc's net er boven vanaf 600 of een flex pc maar met mindere specs dan die Acer

Je kunt ook even een kijkje nemen bij Alternate. Die hebben ook een heel aantal zelf samengestelde pc's, ook die in jouw budget passen dacht ik.
www.alternate.nl

Ik heb geen aandelen van Paradigit, maar ken wel hun werkwijze. Hét verschil met bijv., Alternate is dat je bij Paradigit nog niet de helft van alle onderdelen kunt kopen dan die je bij Alternate lunt vinden. Daarnaast is de keuze van componenten bij hun pc builder oneindig veel kariger dan bij Alternate alleen,
een door Paradigit geassembleerde pc wertk altijd goed en dat is met een bij Alternate zelf samengestelde / geklikte pc nog altijd even afwachten.

Alternate of Paradigit is óók een kwestie van woonplaats.

Ik heb ook geen aandelen Alternate, zou ik niet eens willen. Bestel liever bij Azerty, maar Alternate is ook niks mis mee hoor. De configurator is laatst aangepast en is nu een stuk beter, maar je moet alsnog zelf op blijven letten.
Noemde het alleen omdat ik van hun weet dat ze ook zelf systeempjes in elkaar steken. Zou het persoonlijk niet kopen, maar ze zijn wat evenwichtiger dan de OEM'etjes van bijvoorbeeld Acer. Vooral Acer eigenlijk..

Dacht ik ook al, maar goed dat je het nog even bevestigt :p
Trouwens, Paradigit is inderdaad sowieso erg goed denk ik. Beste weet ik niet, durf ik ook niet te zeggen aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb, maar je bent niet de enige die ze wel de beste vind :p

Reden dat de 'eigen' machines van PD zou prima functioneren is even simpel als logisch:
bij hun kun je bijv. bij een standaardmachine slechts kiezen uit 2 mobo's, 1 'merk' geheugen etc. etc.
Zij hebben met die onderdeeltjes getest en wéten dat een machine stabiel draait. Bij Alternate en / of andere zelf klik sites, kun je zo''n beetje elke merk geheugen aanklikken, maar een 'insider' weet dat niet ieder moederbord even lekker werkt met bepaalde geheugenreepjes. Dáárom is Paradigit zo goed: omdat ze het simpel houden.

Nadeel voor 'kenners' is dat je bij Paradigit niet je 'droommachine' kunt aanklikken.

Laatst bewerkt:
dank voor de reacties, Paradigit zit in mijn woonplaats dus daar kan ook zo langs gaan

hebben jullie nog wat insight in die processors, Quad, Dual core, core Duo of AMD

wat is nu een goede keuze qua prijs /kwaliteit verhouding. Ik neig nu naar een Quad core, omdat dat dan het snelste is, maar zijn er nadelen, dat zou ik graag willen weten.

Mijn huidige PC is 6 jaar oud dus ik ben niet echt meer op dehoogte van de huidige processors, vroeger kon je het nog redelijk bijhouden weetje wel van Pentium IV 1.8 ghz naar 3.0 ghz etc

Mag ik je aanraden om zeker 100 euro bij te sparen?
Gezien je doelen: Videobewerken, en af en toe een game als fifa, zou ik toch voor een redelijke computer kiezen.

Bijv:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/77644

Dit systeem heeft een goede quad core processor, 4 gig geheugen, een aardige videokaart (voor fifa...), windows, en een kast incl goed moederbord en aardige voeding. Voeding is niet geschikt voor zware videokaarten. Binnenkort komt de HD4750 uit: die kaart is ongeveer het zwaarst haalbare.

Aangezien een kast al snel 30 euro kost, een voeding 40 euro, en een moederbord van ongeveer gelijke kwaliteit ook al snel 60 euro zou je met losse artikelen al snel op 130 euro uit komen.

Met losse artikels is Azerty veel te duur:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...196142]=1&product[225954]=1&product[198872]=1

en bij azerty is het nauwelijks goedkoper:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/20067

ik zal idd het budget vergroten dan heb je toch wat meer mogelijkheden, aangezien ik er toch wel een tijdje mee wil doen

bedankt voor de tips

Paradigit heeft weer wat nieuwe pc's

wat denken jullie van deze

http://www.paradigit.nl/?pageid=189

op pagina 6 een Acer Aspire M3641 voor 600 euro

Is dat aan te raden, Acer is een goed merk

Op pagina 1 staat een compaq voor 500, maar volgens mij valt compaq wat tegen , van wat ik heb gehoord

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan