Multimedia PC (Voornamelijk Game Design en Video Editing), ± €600,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThePersister

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2012
Berichten
2
Vooraf: In de regels staat dat er geen commerciële links geplaatst mogen worden. Naast dat andere mensen dit continu doen zie ik geen andere mogelijkheid om duidelijk voorbeelden van opties die ik in gedachten had te weergeven, vandaar dat ik dus toch links plaats. Mocht dit een probleem zijn, geef dit a.u.b. aan, dan zal ik het direct aanpassen.


Budget: ± €600,-

Doel: Game Design (Game Maker, RPG's, Unity3D), Video Bewerking (Sony Vegas Pro 10.0, Adobe After Effects CS5), online video's bekijken (anime series, youtube), algemeen typwerk (+ online typwerk, zoals het typen van dit) en surfen op het internet (bijv. tijd verspillen op 9gag)

Omgeving: Ik zou het liefst zo'n krachtig mogelijke computer willen krijgen voor mijn geld als ik kan, zolang deze maar soepel in omgang en vertrouwbaar is. Qua geluid heb ik geen specificaties al is 'Gratis stil (dus al bij inbegrepen)' wel fijn, zolang ik maar geen 'jet turbine' in mijn kamer heb staan :)

Assemblage: Technisch gezien zou ik een computer in elkaar kunnen zetten (met moeite), maar omdat het mijn eerste grote aankoop is, wil ik het niet riskeren, vandaar heb ik met veel nadruk liever een kant en klaar pakket.

Besturingssysteem: zoiezo windows 7, Vista wil ik nooit meemaken, en ik wil niet voor eeuwig op windows XP blijven hangen, dus het is nu of nooit.

Opties / Randapparatuur: Behalve minstens 4 texture scripts (voor het ondersteunen van Unity), geen specificaties. Dit komt voornamelijk door het feit dat de computer die ik momenteel heb, 40 GB geheugen heeft, en 480 RAM (not kidding), ik weet niet eens hoe ik een sterke computer zou moeten bevatten, maar ik wil wel dat mijn toekomstige computer al mijn activiteiten met gemak aankan (bijv. dat ik niet Minecraft niet eens kan opstarten op de aller, allerlaagste settings die beschikbaar zijn, het is een ramp), oh en van deze computer heb ik geen hardware nodig, naast wat logitech audioboxen, maar dat zal wel goedkomen.

Dat is wat ik graag wil, ik ben nog onzeker over het merk, want ik weet niet welke merken goed zijn, ik zou Acer met genoegen willen vermijden (i.v.m. met situaties van mijn zus), maar daarnaast kan in principe alles wat jullie me aanraden.

Ik heb momenteel 2 mogelijke opties uitgezocht, hopelijk kunnen jullie ook aangeven welke van deze computers geschikt zijn voor mijn activiteiten.

Dit leek me geschikt en lekker binnen mijn budget:
Medion Akoya P5259 D 02.

Iets duurder, maar natuurlijk wel sterker:
Asus Essentio CM1730-NLCH20 02.

Dank u voor het lezen, ik hoop op een spoedige reactie :)
Vriendelijke Groet.
~The Persister
 
Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Wat betreft je opmerking over de links: Nee hoor,dit zien wij niet als commercieel. Het heeft immers met je vraag te maken. Zou anders zijn als je de prijzen van overnachting van je hotel zou plaatsen(bijvoorbeeld:D)

Succes met je vraag.

Frank Wannet
Supermoderator
 
Hallo , welkom op helpmij.
De 2e pc die je gelinkt heb kost 700 euro , is dat je max budget ?

Hier een samenstelling voor een Editing / sony vegas / photoshop etc pc met een zeer goeie grafische kaart en een 8 core qualitativie fx cpu waarmee je heel veel programma's tegelijk kan openen en laten werken. -------> http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B441860%5D=1&product%5B405098%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B431597%5D=2&product%5B447320%5D=1&product%5B409338%5D=1&product%5B423778%5D=1&product%5B474788%5D=1&product%5B450099%5D=1

Vindt je dit te duur , meld het dan even dan maak ik je een goedkopere samenstelling
 
Laatst bewerkt:
Hallo , welkom op helpmij.
De 2e pc die je gelinkt heb kost 700 euro , is dat je max budget ?

Hier een samenstelling voor een Editing / sony vegas / photoshop etc pc met een zeer goeie grafische kaart en een 8 core qualitativie fx cpu waarmee je heel veel programma's tegelijk kan openen en laten werken. -------> http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B441860%5D=1&product%5B405098%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B431597%5D=2&product%5B447320%5D=1&product%5B409338%5D=1&product%5B423778%5D=1&product%5B474788%5D=1&product%5B450099%5D=1

Vindt je dit te duur , meld het dan even dan maak ik je een goedkopere samenstelling

Het ziet er goed uit, ik heb momenteel geen tijd om het te beoordelen, maar ik kom er later op terug. Alvast bedankt :)
 
te weinig ram en de videokaart is een game kaart dat gaat het game design niet sneller doen maken
bij dit soort applicaties is de Processor en het Werkgeheugen veel meer van bellang, die zullen namelijk het renderen doen
een simpele HD6750 zou al voldoen en die is een stuk goedkoper verder is msi009 ook een windows 7 OS vergeten

klikerdeklik
58 euro over budget dit komt omdat je ook nog windows 7 wilt
het kan goedkoper maar dan zul je een zwakkere processor moeten nemen
 
Laatst bewerkt:
@firestorm , je hebt een 6570 in de mandje :p
Er moeten trouwens nog 2 120mm fans bij want er zit nu maar eentje geinstaleerd in de case
 
Laatst bewerkt:
nee hoeft niet lucht stroom is goed zat de pc zal niet super heet worden omdat er niet overklocked word en de gpu ook redenlijk zuinig is
verder is de HD6570 goed zat voor dit soort dingen nogmaals renderen word door de cpu gedaan niet door de gpu
 
Laatst bewerkt:
@ firestorm , ja de 6570 is goed zat dat snap ik :p maar je hebt bij je vorige post ''een simpele HD6750 zou al voldoen '' <-- (6750 ipv 6570)
Mischien komt de TS daardoor in de war :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan