Multimedia PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelaupers

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe multimedia pc. Het hoeft niet een merk PC te zijn zolang de kwaliteit maar prima is.
Ik geef de voorkeur aan Intel, Windows en nvidia. Ik doe de volgende dingen met mijn PC:

- Een full HD film kunnen afspelen
- Film bestanden converteren (bv. van .mkv naar .avi o.i.d.)
- Lichte video edit programma's kunnen draaien zoals
- Powerpoint, Excel en Word gebruik ik ook vaak
- Ik download vrij veel films en muziek
- Af en toe speel ik een game zoals Anno 1404, Command & Conquer Generals of GTA IV.

Al het hierboven genoemde natuurlijk zonder haperingen o.i.d. Ik heb nu af en toe dat als ik een full HD film afspeel dat mijn pc af en toe hapert en niet helemaal smooth alles afspeelt. Ook wil ik dat hij ongeveer 5 a 6 jaar meegaat zonder al te sloom te worden. En is het de moeite waard om een SSD hard disk te nemen voor mijn budget? Scheelt het veel? Ik wil graag mijn pc zelf samenstellen op een website zoals op http://pc-samenstellen.nl/.

Ik heb dan alleen moeite om in te schatten hoeveel RAM ik bijvoorbeeld nodig heb bij mijn processor. Of wat voor voeding of koeling ik nodig heb en dat ik niet het geld besteed aan de verkeerde dingen. Ik heb al een beeldscherm, muis en toetsenbord.

Mijn budget is 600 euro. Als dit echt te weinig is kan ik het verhogen tot max. 700 euro, maar ik blijf natuurlijk liever onder de 600 euro.

Mvg,
Michael

Ik heb recent een dergelijke computer gekocht die ook naar de toekomst toe goed moet functioneren en eventueel uitbreidbaar is:

-CPU: AMD zambezi FX-6100 3.3ghz Sixcore 14Mb (64bit en 32Bit)
-Optical: LG GH22NS70 Sata Dual Layer DVD/CD brander 22x
-Grafisch: ATI-Radeon HD7770-1024Mb HDMI DVI Tripple screen
-Voeding: Krachtige Stille 14cm 620W realpower voeding
-HDD: Sata3 Seagate 1000Gb 64Mb 7200rpm
-Geheugen: Corsair-1600Mhz XMS3 8Gb DDR3 (2x 4gb dual channel)
-Moederbord: Asus AM3+ Full-ATX M5A78L/USB3 fullATX met:
-USB3 x2 / 6x USB 2.0 (2x USB2.0 front met audio (hoofdtelefoon & microfoon) front.
-Gbit 10/100/1000 Lan netwerk, 2x PS2
-7.1 Digital Sound HDaudio Codec.
-3x PCI, 1x PCIe 1x, 1x PCIe 2.016X, 1X PCiE 2.0 x4,
-6x Sata (raid 1-10 JBOD), 1x IDE

EUR 550,-

Hier zit geen monitor bij en toetsenbord bij. Ik heb gekozen voor een goedkoop toetsenbord, extra ventilator (koeling) en mijn 19'' LCD monitor op marktplaats gekocht voor 25 euries om zoveel mogelijk budget over te houden. Kan later altijd nog upgraden.

Mijn eisen waren ongeveer gelijk alleen doe ik veel photoshop etc. en is downloaden voor mij niet zo heel belangrijk. Ik kan mij voorstellen dat voor jou een snellere harde schijf misschien nog een afweging kan zijn. Vergeet niet dat je met een langzame internetverbinding beter geen geld hierin kan steken.

Als je voor intel gaat betaal je meer voor ongeveer dezelfde processor. Windows werd niet bijgeleverd en heb ik erbij gekocht.

In totaal kwam ik op 700 EUR uit en ben zeer tevreden met dit systeem.

Mijn pc heb ik gekocht bij enter247.nl. Uitstekende service maar ik denk dat ze op vakantie zijn. Er zijn overigens meer van dergelijke bedrijven. Bij 4launch.nl kun je een computer samen te stellen (heb mijn laptop daar gekocht), Azerty is ook een bekende.

Succes!

Laatst bewerkt:
Beste Michealaupers,

Moet er nog windows bij?
En die site die jij gaf is qua prijs/kwaliteit vrij duur.
Wilde je het systeem zelf in elkaar zetten of wilde je de pc al kant en klaar thuis geleverd hebben?
Ik heb even snel een pc voor je in elkaar gezet bij azerty met assemblage en zonder windows.
Een ssd is van grote meerwaarde, daarom heb ik deze er ook in geplaatst, alleen er zit nu geen gewone harde schijf in, die zou je er wel in kunnen zetten voor zo'n 80 euro extra heb je namelijk al we bijna 2 Tb.
Hier is de link: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[480755]=1&product[448676]=1&product[7517]=1

Ik zou een nog kleinere SSD nemen en dan een HDD met 2tb nemen, bij de SSD kun je gewoon je windows op installeren, daar wordt je computer al snel van

@Aymar, ik denk niet dat dat mogelijk is met een budget van 600 euro. Ik zal later een opstelling maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan