Multimedia Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
162
Beste mensen, ik had een vraag:

Ik wil mijn pc op mijn tv aansluiten ,ik ga mijn tv als pc beeldscherm gebruiken.
Daarna wil ik natuurlijk tv kunnen kijken op me TV en series kijken via de mediaharddisk ,Ik ga ervoor zorgen dat de mediaharddisk aan de tv wordt aangesloten via HDMI , de TV wordt via HDMI op de Videokaart van me pc aangesloten .En de pc wordt ook via Ehternet kabel of usb of HDMI kabel aangesloten op de Mediaharddisk. Kan ik via Netwerk of via USB poort of via HDMI poort bestanden uitwisselen.

Verder wil ik de externe speakers aansluiten op pc en op tv. Wil het goed aanpakken normale tv heeft hooguit 15 watt vermogen ik wil een 2.1 of 4.1 speakers aansluiten van minstens 50 watt. De speakers zal ik het liefst draadloos willen aansluiten

Tot zover mijn plan: Nu mijn vraag:

Kan ik dit realiseren?

Maar hoe doe ik het met de audio... als je HDMI in videokaart plugt wordt er geen audiosignaal verzonden logisch op zich. Videokaart kan geen audio expoderen naar een externe apparaat. Ik kan de audio out (groene kabel) wel pluggen in de TV of PC???

Of ik moet een Home cinema set aanschaffen en daar de AUX functie gebruiken?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

M.V.G Henk Jan
 
Laatst bewerkt:
zou prima te realiseren moeten zijn. je hebt niet eens een mediaspeler nodig. je kan gewoon je mediabestanden op je pc zetten en die op de tv afspelen.

let wel op dat je tv INGANGEN moet hebben voor geluid, en gaan UITGANGEN. het meeste effect heb je als je pc een videokaart heeft met een opical uitgang (deze zijn niet eens duur), ga je een optical kabel van de geluidskaart van je pc, naar een optical out van je tv trekken heb je geen geluid. als je tv deze ingangen niet heeft (de kans hierop is eigenlijk zeer groot), dan zou je inderdaad een speakersets/5.1 set moeten kopen. je moet je pc dan inderdaad via een aparte kabel met dit apparaat verbinden, die zal niet over hdmi gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor reactie.
De mediaschijf ga ik dus als externe opslag gebruiken, daar ga ik alle film`s muziek en series op gooien. Zo hoef de pc niet de heletijd aan te staan. Kijk ik dan naar me films zonder dat de pc aan hoeft te zijn. De gedeelde Tv >Mediaharddisk los ik op door HDMI te gebruiken dat lukt me gewoon. In de handleiding van me tv staat er niks over Audio-ingangen wel over hoofdtelefoon maar daar heb ik niks aan. Er staat alleen in dat Randapparatuur en pc via HDMI kan worden aangesloten op de tv.
Op sites zoals Kieskeurig heb ik dat niet kunnen vinden. Verder bestaat tegenwoordig geluidskaarten met HDMI ,alleen is wel v1.3a en is aardig prijzig ook €185,- - €250,- Kan het hiermee ook of? Als het lukt moet ik nog een 4.1 of hoger speakerset kopen.
Wat bedoel je met een optical kabel de HDMI kabel?
Ik ga ook aan Multimedia winkels vragen bijv. aan Mediamarkt kijken wat hun gaan zeggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan