Even een vraag. Ik ben bezig een alarmsysteem in te bouwen in mijn auto. Volgens de handleiding moet ik een draad aansluiten op de continu stroom en 1 op de geschakelde 12volt stroom. Nu heb ik mijn radio verwijderd en de draden vanuit de iso stekker zeggen het volgende:
Geel = continustroom
Zwart = massa
Rood = geschakelde 12 volt.
Ik heb met mijn multi meter de draden doorgemeten bij uitgeschakeld contact en bij ingeschakeld contact. Ik heb deze meting als volgt gedaan:
zwarte pin van de multimeter op de massa en dan de rode pin op de gele draad: 12 volt. Dus dat klopt. Als ik vervolgens dezelfde oefening doen, maar dan nu met de rode pin van de multimeter op de rode draad dan krijg ik daar ook 12 volt. Dit terwijl het contact uit staat...volgens mij betekent dit dat de geschakelde 12 volt draad van de radio continu stroom krijgt...mijn vraag is nu
1) klopt dit?
2) zo nee...hoe los ik dit dan op?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Geel = continustroom
Zwart = massa
Rood = geschakelde 12 volt.
Ik heb met mijn multi meter de draden doorgemeten bij uitgeschakeld contact en bij ingeschakeld contact. Ik heb deze meting als volgt gedaan:
zwarte pin van de multimeter op de massa en dan de rode pin op de gele draad: 12 volt. Dus dat klopt. Als ik vervolgens dezelfde oefening doen, maar dan nu met de rode pin van de multimeter op de rode draad dan krijg ik daar ook 12 volt. Dit terwijl het contact uit staat...volgens mij betekent dit dat de geschakelde 12 volt draad van de radio continu stroom krijgt...mijn vraag is nu
1) klopt dit?
2) zo nee...hoe los ik dit dan op?
Alvast bedankt voor jullie reacties.