Multipage als variabele ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nerdje82

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2016
Hallo vba vrienden,
Op 1 userform staan 30 multipage-en. Elke multipage heeft 10 bladen, elke multipage staat voor een kamer. elke multipage heeft een commandbutton die allemaal userform2 op roept. Met userform 2 kan ik de pagina's van de multipage selecteren. Dit d.m.v. 10 verschillende cmdbuttons Zodat iemand ziet wat er met die kamer moet gebeuren.

Bijvoorbeeld elke multipage heeft een bladzijde met " kamer moet schoongemaakt worden"
Dan roep ik op multipage 3 userform 2 op klik op de cmdbutton " schoonmaken" en multipage 3 laat de bladzijde zien waarom staat kamer moet schoongemaakt worde

Hoe kan ik ervoor zorgen dragen dat ik geen 30 zelfde userform hoeft te maken om elk multipage afzonderlijk te bedienen maar dat userform 2 weet , dat wanneer ik userform 2 oproep via een commandbutton op bijvoorbeeld multipage 3 dat ik dan alleen maar in multipage 3 aan het werk ben?

Kan dit ? En zo ja hoe laat ik vba weten in welk multipage hij het blad moet selecteren?

Thx voor het meedenken

Welk programma? Afgezien daarvan: de constructie lijkt mij overdreven ingewikkeld. Als ik zelf zoiets zou moeten maken, zou ik met één multipage kunnen volstaan, want ik vul die dan met de gekozen kamer, bijvoorbeeld via een keuzelijst. Dus ik maak op zeker niet voor elke kamer een aparte multipage maar vul die met de gegevens van de gekozen kamer.

Het is met excel .... het is een planbord waar je in 1 oogopslag kan zien of een kamer vrij of bezet is en wat er mee gebeuren moet. Als ik 1 multipage heb zal ik eerst moeten selecteren welke kamer ik wil zien en heb geen totaal overzicht meer .... of klinkt dit onlogisch ?

In mijn ogen is dat onlogisch, want je moet nu toch óók een kamer selecteren? Of praat je tegen het formulier? :)
Ik ga er vanuit dat al je multipages voor elke kamer hetzelfde laten zien, en dat het dus in beginsel voor elke kamer hetzelfde is. En dan is het voldoende als je (kan uiteraard ook met een knoppen paneel) een kamer selecteert waarna het formulier met de juiste gegevens gevuld wordt. Werkt vermoedelijk nog sneller ook, want je hoeft maar één kamer in te lezen i.p.v. 30.

Ik begrijp wat je zegt alleen en waarschijnlijk heb je gelijk Ik praat heel vaak tegen excel maar hij luistert niet De multipage laten niet altijdzelfde zien want de 1 kan bladzijde 1 laten zien ....en de ander pagina 3 dus zie je 2 verschillende dingen.

Het is opgelost ! Oplossing is multipage koppelen aan een rij op een werkblad wanneer cel is ingevuld dan multipage.value = 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan