• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Multipage op Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartcorvers

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Hallo,
ik gebruik in een Excel bestand een Userform met daarop een multipage. Op de verschillende tabbladen staan textboxen, comboboxen en commandbuttons welke samen een functie uitvoeren.
Op de eerste tab staan optionbuttons die bij aanklikken één van de multipages zal vertonen. bv.(.multipage.value=5 )
Alles ging goed tot ik een tabblad nr 11 op de multipage ging gebruiken.
Deze kan niet actief worden door fout 380 (of kan de eigenschapwaarde niet instellen).
Als ik de userform run en het bewuste tabblad zelf selecteer dan krijg ik deze foutmelding niet.
Het is voor mij van belang dat de bewuste pagina op de multipage gekozen wordt via de optionbutton op pagina 1 omdat tegelijkertijd de rowsource van de comboboxen wordt ingesteld op pagina 11.

Wia kan mij helpen?
Hoeveel tabs kunnen er op maximaal op een multipage?
groetjes Bart

De foutmelding geeft het al aan. Kennelijk wordt er bij het openen toch ergens een eigenschap op een object gezet die deze eigenschap niet kent.
Kwestie van debuggen dus om uit te vinden waar dat precies gebeurd.

Een maximum aantal tabbladen in een multipage object is eigenlijk niet aan te geven omdat dat vanaf Excel 2007 eigenlijk meer afhankelijk is van de hoeveelheid beschikbaar geheugen.

Eigenaardig is als ik in dezelfde opdrachtregel het getal 11 vervang door 10 dan wordt wel de 10de pagina op de multipage getoond. Alleen een getal boven 10 geeft foutcode 380.
Ik werk met excel 2007.

Dat is wel vreemd inderdaad, maar zoals ik al zei, debuggen die handel, dan kun je zien op welke regel het mis gaat.

net zoals altijd, de aanhouder wint. Dom dat ik er niet eerder aan gedacht heb, het cijfer dat ik in het commando geef is niet de naam van de pagina maar het indexnummer. Zo geeft Page11 het indexnummer 10. Vandaar.....

Probleem is opgelost. Toch wens ik de meedenkers te bedanken.

Ok dan, wel done :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan