Multiple beeldschermen/displays vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steve Muller

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Dit is mijn Hardware.

NVIDIA 9800GX2 (laatste driver 175.70)
Samsung 2253BW LCD monitor (resolutie 1680x1050) aangesloten via DVI
Hitachi Full HD LCD TV (resolutie 1920x1080) aangesloten via HDMI

Is het mogelijk om op beide schermen tegelijk te werken, ik wil dus op de Samsung mijn werk kunnen doen en tegelijkertijd wil ik de optie hebben om films op Full HD 1920x1080 op mijn TV te bekijken.

Heb al in de NVIDIA configuratie bekeken maar hier kom ik niet verder dan Dualview waarbij ik eerst alles op mijn monitor krijg en niet op mijn TV?

Alvast bedankt.

Cheers,
Steve

Ik gebruik zelf altijd UltraMon om een tweede monitor op mijn laptop te kunnen gebruiken. Dit werkt echt helemaal perfect en je kunt ook bijvoorbeeld de taakbalk uitbreiden naar de tweede monitor. Het is ook erg makkelijk om vensters van het ene scherm naar het andere te verplaatsen dmv een knopje dat bovenin naast het bekende rode kruisje komt te staan.

Je kunt hem bijv hier vinden.

Ik gebruik zelf altijd UltraMon om een tweede monitor op mijn laptop te kunnen gebruiken. Dit werkt echt helemaal perfect en je kunt ook bijvoorbeeld de taakbalk uitbreiden naar de tweede monitor. Het is ook erg makkelijk om vensters van het ene scherm naar het andere te verplaatsen dmv een knopje dat bovenin naast het bekende rode kruisje komt te staan.

Je kunt hem bijv hier vinden.

Dank voor je reactie. Ik heb Ultramon ook. Ik kan idd mijn MPC player makkelijk naar mijn LCD TV schuiven.

Echter wil ik dat ik apart programma's kan openen op mijn LCD TV en niet vanuit mijn monitor. Weet jij of dit mogelijk is?

Wil mijn LCD TV namelijk Media Portal gebruiken.

Je kan natuurlijk je TVals primair scherm zetten zodat je standaard bureaublad daarop komt te staan, maar ik denk niet dat dit je bedoeling is. Wel kun je programma's die je graag op je TV wilt gebruiken als snelkoppeling op het blad van je TV zetten. Dan moet je normaal gesproken alleen de 1e keer dat je een programma gebruikt aangeven dat hij op je TV moet runnen en niet op je monitor. Verder zal hij deze voorkeur dan onthouden.

Ook kan je de taakbalk verlengen naar je TV en misschien kan je daar dan een soort van snelstartmenu in zetten. Ik heb nu even geen 2e monitor aangesloten dus dat zou je zelf even moeten checken.

Je kan natuurlijk je TVals primair scherm zetten zodat je standaard bureaublad daarop komt te staan, maar ik denk niet dat dit je bedoeling is. Wel kun je programma's die je graag op je TV wilt gebruiken als snelkoppeling op het blad van je TV zetten. Dan moet je normaal gesproken alleen de 1e keer dat je een programma gebruikt aangeven dat hij op je TV moet runnen en niet op je monitor. Verder zal hij deze voorkeur dan onthouden.

Ook kan je de taakbalk verlengen naar je TV en misschien kan je daar dan een soort van snelstartmenu in zetten. Ik heb nu even geen 2e monitor aangesloten dus dat zou je zelf even moeten checken.

Bedankt voor je tips. Ik heb dualscreen weer aanstaan en heb de icons van Internet explorer en Media Portal op het bureablad gezet van de LCD TV. Echter worden ze geopend op mijn Samsung monitor?

Weet jij hoe ik dit kan aanpassen?

Alvast bedankt.

Cheers,
Steve

Om een programma voortaan op de andere monitor te starten, moet je het programma openen en rechts bovenin op één van de icoontjes klikken. Dit icoontje is een vierkantje (monitor) met een uitgaande pijl.
Ik kan me herinneren dat dit bij mij soms niet werkte met gemaximaliseerde vensters, het kan dus zo zijn dat je het betreffende venster eerst naar normale grootte moet terugbrengen voordat je het kan verplaatsen naar de andere monitor. Mocht ook dat niet werken, dan kun je ook het venster nog slepen naar de andere monitor.
Als het goed is onthoudt UltraMon voor elke applicatie op welke monitor het geopend moet worden nadat je dit één keer ingesteld hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan