• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Multiple choice

Status
Niet open voor verdere reacties.

forfor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Ik heb een aantal multiple choice vragen die ik door mijn collega's wil laten beantwoorden in een excelfile.
De bedoeling is dat zij het juiste antwoord aanvinken door middel van een muisklik.
Ik heb zelf geen idee hoe het moet. Misschien weet iemand hoe het wel moet?

Plaats eens een voorbeel met de lay-out? en wat meer uitleg wat er moet gebeuren als er:
goed gekozen is?
fout gekozen is?

Vragen kan je veranderen als deze specifiek gericht zijn.

Groet,
Ferenc

Ferenc,

Het zijn geen 'juist of onjuist' vragen.
Er hoeft bijvoorbeeld alleen 'ja'of 'nee' aangeklikt te worden. Met dit resultaat hoeft niets te gebeuren. De anwoorden worden ergens anders verwerkt. Bijvoorbeeld:

Geslacht ? Mannelijk / Vrouwelijk

Voor 'mannelijk' en 'vrouwelijk' wil ik een vakje plaatsen dat aangekuist/gevinkt kan worden.

Groet Lars

mmmmmmmmmmmm

Ben er nog niet helemaal bij.
Kan je niet een paar (verzonnen) vragen neer zetten in een file.
En aangeven waar je de te berekenen gegevens wil hebben.

Dan kunnen we binnen deze file je formules maken.

Heb de laatste tijd niet heelveel tijd om hier op het forum te zitten.
Voor de ene is dit goed vor de ander wat minder. lol.

Groet,
Ferenc

Voorbeeld vraag:

Heb je kinderen? O Ja / O Nee

Ik wil graag dat degene die de vraag beantwoord alleen op ja of nee klikt en dat het rondje zwart wordt.
Met het resultaat doe ik niets in Excel. Ik heb het antwoord nodig om een inschatting te maken van de persoonlijke situatie van de persoon. Er hoeft dus geen formule aan verbonden te worden. Aangezien de enquete nog meer vragen betreft wil ik dat de betrefffende personen snel hun antwoorden kunnen aanklikken. De vraag is dus waarschijnlijk veel simpeler dan jij denkt (en ja zelfs dit kan ik niet aan :) )

Werkbalk Werkset besturingselementen gebruiken: Keuzerondje

Abco

Inderdaad, dat bedoelde ik :)

Thanx Abco en Demeter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan