multiple selectieveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker53

Guest
Lid geworden
8 mrt 2007
dropdown (multiple selectieveld)

Ik heb hier twee vraagjes over:
1 Hoe kan ik de grootte aanpassen van het vak, nu worden alle keuzes in 1 groot vak weergegeven, maar ik wil maar 1 regel zien. ALs ik size gebruik, dan kan ik niet naar beneden scrollen.

Vraag 2 heeft te maken met de verwerking van de invoer. De gegeven s van het formulier worden opgeslagen in een database, maar ik heb geen idee hoe ik de gegevens van een multiple selectieveld kan opslaan. Wie kan me helpen?

BVD

Laatst bewerkt:
PHP:
<select name="selectName" size="1" multiple>
 <option value="one">First
 <option value="two">Second
 <option value="three">Third
</select>
size="2" is handiger omdat je dan twee pijltjes krijgt maar met size="1" kun je ook scrollen met het muiswieltje (of kleinere pijltjes bij IE).

Degene die het invult moet er wel aan denken om te ctrl-klikken, het overzicht is dan beter als het helemaal is uitgeklapt. :)

2e vraag weet ik niet ...

Vr.Gr. Egel.

ok, thnx. Ik zal eens kijken wat het met size 2 doet.
-------------------------------------------------------------------------
Op zich werkte de size wel, althans in IE en niet in FF. Vandaar dat ik dacht dat het niet werkte.
Dus op zich heb ik nu de lijst en kunnen er meerdere items worden gekozen, maar hoe kan ik dat verwerken (opslaan in db).
Ik weet dat het bij checkboxen zo werkt, dat als de naamgeving hetzelfde is, de verschillende waardes gescheiden door een , worden opgeslagen in de db. Maar hoe zit dat met select?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan