• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Multiple sheet exporteren naar seperate pdf's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunther73

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2015
Hallo allemaal,

Kunnen jullie mij helpen hoe ik de sheets (80 stuks) uit 1 file, separaat kan exporteren naar 80 PDF's met als naam van de PDF de betreffende Sheetnaam?

Ik heb gezien dat de software ***ools iets dergelijks kan, alleen weet ik niet hoe betrouwbaar die software is?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr.
Jeroen

Laatst bewerkt:
Welke versie van Office heb je? Vanaf Excel 2010 kan het met dit:
Code:
For Each sht In ThisWorkbook.Sheets
    sht.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & sht.Name & ".pdf"
Next sht

Er vanuit gaande dat de bladnamen geen tekens bevatten die niet in een bestandsnaam voor mogen komen.

Laatst bewerkt:
Welke versie van Office heb je? Vanaf Excel 2010 kan het met dit:
Code:
    sht.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & sht.Name & ".pdf"
Next sht

Er vanuit gaande dat de bladnamen geen tekens bevatten die niet in een bestandsnaam voor mogen komen.

Hi Edmoor, Excel 2016. Hoe krijg ik deze code erin, in VBA?

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad een stukje VBA. De PDF's worden dan opgeslagen in dezelfde map als het Excel document.

Dat kan. Daarna zet je de cursor ergens op een regel tussen de Sub en End Sub en druk je op de F5 toets. Je hebt dan wel een complete routine nodig:
Code:
Sub ExportNaarPDF()
    Next sht
End Sub

Dat kan. Daarna zet je de cursor ergens op een regel tussen de Sub en End Sub en druk je op de F5 toets. Je hebt dan wel een complete routine nodig:
Code:
Sub ExportNaarPDF()
    Next sht
End Sub

IK krijg een foutmelding: Compileerfout Ongeldig buiten procedure? Wat bedoel je met complete routine.

Ik kan natuurlijk niet zien wat je hebt gedaan. De code zoals ik plaatste is goed.

Daarnaast hoef je niet ieder bericht te quoten.

Ik kan natuurlijk niet zien wat je hebt gedaan. De code zoals ik plaatste is goed.

Daarnaast hoef je niet ieder bericht te quoten.

Bedankt Edmoor, eigenlijk heb ik niets vreemds gedaan. Een nieuwe file gemaakt met drie sheet, dan naar Ontwikkelaars/ Visual Basic/ Invoegen /Module en daar de code inpgeplakt. Opslaan en run, vervolgens krijg ik de foutmelding?

Heb je die wel eerst opgeslagen en de cursor op een regel tussen de Sub en End Sub geplaatst?

Heb je die wel eerst opgeslagen en de cursor op een regel tussen de Sub en End Sub geplaatst?

Ik zag dat er nog een macro in zat in mijn blanco file? Deze heb ik zichtbaar gemaakt en verwijderd en nu doe hij het, je hebt mij blij gemaakt!

Heb je wel gelet op wat ik als laatste in #2 zei?
Plaats anders je document hier.

En nogmaals het verzoek niet direct te quoten. Je kan de knop "Snel reageren" gebruiken.

Laatst bewerkt:
Thanks het is helemaal gelukt, ik heb ook de snel reageren knop gevonden:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan