Multiplier ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Hallo,

Ik heb een systeem van een kennis op dit moment, en mijn vraag is : Waar kan ik de multiplier vinden op het moederbord, en hoe kan ik de frontsizebus veranderen?

Het systeem is een ECS K7SOM+ ver 7.5c met video, audio, ethernetkaart build-in.

De CPU is een AMD Duron 1,3 GHz

Op het moederbord zit maar één jumper, en die voor het leegmaken van de CMOS.

Ik heb al op de websites van de fabrikant gekeken, maar daar is niets te vinden.

De multiplier vind je in het Bios.
Meestal is de multiplier gelockt op de processor zelf en kan je hem dus niet wijzigen in het Bios.
De FSB(front side bus) kan je ook in het Bios vinden.
Kijk in het Bios naar "CPU host frequency" of "CPU speed settings" of iets dergelijks.

Hallo,

De reden om dit te willen veranderen is gewoon om te kijken of de CPU misschien wat sneller kan lopen. het is voor dit systeem misschien niet echt noodzakelijk, maar proberen lijkt me nooit echt kwaad te kunnen, mits met beleid.

hallo,

In het BIOS staat geen functie om de multiplier te verhogen. ook de voltageregeling valt niet te veranderen.

Ik denk niet dat het mogelijk zal zijn met je moederbord. Dat is namelijk een budgetbordje en daarmee is 't vaak niet mogelijk.

Overigens: het sneller laten lopen van de CPU is overklokken. Als je hem een beetje sneller laat lopen merk je er weinig tot niets van, dus ik denk niet dat het sop de kool waard is in dit geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan