Multiplier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas12345

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Hallo,

Ik heb een Q6600 En ben hem een beetje aan het overklokken

Ik heb nu de multiplier op 9X staan... Als je overclocked kun je hem dan beter op 8X zetten?

Waar dient de mutiplier eigenlijk voor?

Ik heb op google gezocht naar Q6600 Overclock en ik zie op andere forums staan dat sommiggen de multiplier op 8 hebben staan... Ik zou hier graag wat meer informatie over willen...

Bij google vind je ook niet echt veel over een multiplier instelling of zoiets dergelijks...

Alvast bedankt :) :thumb:

De multiplier is op de processor gelockt, dus je kunt veranderen wat je wil maar het heeft geen effect.

multiplier is als je vb, 200mhz fsb hebt , en 9x multiplier hebt dan doe je 9x200 heb je 1800mhz , met een q6600 heb je dus 266x9=2400 mhz

multiplier is als je vb, 200mhz fsb hebt , en 9x multiplier hebt dan doe je 9x200 heb je 1800mhz , met een q6600 heb je dus 266x9=2400 mhz

Weet ik... Het ging me erop of je hem kon veranderen :thumb: en dat kan dus niet

Weet ik... Het ging me erop of je hem kon veranderen :thumb: en dat kan dus niet

kan wel, maar niet bij alle processoren, bij een Core 2 Extreme kan je hem veranderen, die heeft nl. multiplier x 12 , maar ik kanhem ook veranderen, ik hem een E4300 en kan hem veranderen van 6x en 9x , dus ik houd hem wel op 9x

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan