• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MultiVers contactpersonen exporteren naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die code moet 1 regel lager. Misschien moet je even wachten of er nog anderen komen die je kunnen helpen. Mij lukt het blijkbaar neit:$
 
Haha, geeft niet hoor :p Dankzij jou ben ik al een stuk verder.

Maar hoe bedoel je 'een regel lager'?
 
Ik heb het nu voor elkaar gekregen om de namen te scheiden. Dit heb ik gedaan door er achter te komen dat er een veld was waar dit al stond (relaties).

Maar nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb nu alle voor- en achternamen en een mailadres. Dit is gewoon 1 tabel. Maar ik wil nu meerdere tabellen toevoegen. Namelijk de tabel 'relatie' en 'vvafdeling'. Dus welke afdeling het is. Als ik dit doe, krijg ik de melding (zie bijlage).

Als ik het handmatig doe, namelijk de tabel daarheen slepen, dan blijft 'vvafdeling' leeg. Wat doe ik fout?
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    32,7 KB · Weergaven: 58
Als je een excel file (voorbeeld) upload is dat makkelijker om mee te werken.
Verwijder de e-mail adressen en andere vertrouwelijke informatie gewoon (wel een back up nemen, en nieuwe file: save as ==> test voor Help mij forum (of zoiets).
En het zal sneller opgelost zijn/worden.

Microsoft Query zit standaard in Excel, hiermee kan je simpele query's maken.
Deze foutmelding komt omdat er geen relatie is tussen de verschillende kolommen en de nieuwe die je toevoegt.

Query kan je terug vinden: Data - Import External Data - edit Query

Nieuwe tabel kan je het best importeren in Excel (zie hier boven).

Bestaat er niet de mogelijkheid om vanuit het programma waarin de tabellen staan deze rechtstreeks te exporteren naar Excel?
 
Bedankt voor het antwoord. Echter laat ik het even rusten, en ga ik verder met iets anders. Ik laat de ICT er wel naar kijken :p.

Bedankt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan