Music Renamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plan-1130

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Hallo,

Ik heb misschien een raar verzoek, maar ik ben al sinds 2006 op zoek naar een programma wat ik toen ooit eens heb gehad.

Het was een volledig gratis programma, met een blauwe interface, zeg maar zoals Media Monkey. Het was alleen veel beter, en kon door een cd-code te genereren alle cd informatie van internet halen (CDDb), het kon de bestandsnaam hernoemen, de IDv1 en IDv2 Tags hernoemen.
De interface was blauw, een eigen theme (niet windows xp theme dus), het was verekte handig, had allemaal handige functies zoals elke eerste letter een hoofdletter, enz. enz.

Ik heb ooit eens een hele cd collectie in een paar muisklikken geordend en genoemd. Soms was de bestandsnaam de titel van het album, en de tracknummer ervoor, en waren de Tags niet geset, en hij vond alle informatie die er maar te vinden valt.

Ik heb tot op vandaag geen programma gevonden die zo ontzettend handig was. Ik heb intussen al een paar keer mijn schijf moeten legen omdat er zoveel programmaatjes op stonden.

Iets anders om te helpen zoeken, de titel was Media Renamer, of Audio Renamer ofzo. Hij was destijds bij versie 5.0, en het was niet een 'bedrijf' die het maakte, maar een persoon.

Als iemand weet hoe je er achter kunt komen welk programma voor het laatst een bestand heeft gewijzigd (de datum is niet moeilijk...). Of hoe je alle informatie, maar dan ook alles uit een mp3 bestandje kunt lezen. Of misschien weet over welk programmaatje ik het heb: Ik loof 25 euro uit voor degene die er voor zorgt dat ik dat programmaatje weer terug krijg...

Alvast bedankt,
Sander

Heel erg bedankt dat je even helpt, maar het enige wat ik nog weet is hoe het er uit zag. en dat het beter werkt, dan alles wat ik tot nu toe heb gedownload weer.

Op zich het feit dat het gratis was, niet onder versie 5.0 zit, en goed werkte, elimineert alles wat ik met Google gevonden heb. Ik heb echt heeeeel veel programmatjes gedownload, maar niets gevonden.

Het probleem is, dat ik het programmaatje maar een paar weken heb gehad, en 2 keer heb gedraaid om een verzamel-album-reeks van 12 volumes tot in detail te ordenen. Daarna is mijn systeem zo overvol geraakt dat ik Windows niet meer kon opstarten, en moest ik alles, behalve mijn mp3 collectie weggooien. Daarbij heb ik niet meer gekeken in mijn Program Files map.

Helaas, helaas, ik weet heeeeel weinig, vandaar ook de beloning die hem vind. Ik heb hem gevonden op een site, die hem aan heeft bevolen, maar ook die site weet ik niet meer. Sterker nog, ik weet helemaal geen namen, alleen hoe hij er uit zag.

Is er trouwens niet een manier in Windows om te kijken welk programma het laatst een bestand heeft gewijzigd?

Ik ben bang dat het dan voor mij ondoenlijk wordt er naar te gaan zoeken, aangezien het beeld alleen in jouw herinnenring bestaat. Ik weet dus niet wat je zoekt. Mocht ik ooit iets tegenkomen wat er op lijkt, zal ik het direct hier plaatsen :)

Zou je die laatste vraag even als nieuwe draad willen posten? anders ben ik bang dat er geen antwoord op **** :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan