music server linuc

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi
Ik ben opzoek naar een server om intern over netwerk mp3 files te sturen naar een Denon dra800h
Op Windows gebruik ik media monkey 5

Wat heb je al gevonden en geprobeerd toen je naar media servers zocht?
Ikzelf gebruik al jaren TwonkyMedia met succes, en PS3 Media Server schijnt ook goed te zijn. Maar zo zijn er ook vele anderen.

Dus zoek ze op, maak eventueel een lijstje met alle vereisten, zoek de vereisen uit per server, en maak een mooie tabel.
En tadaah, je overzicht en keuze is er.

Laatst bewerkt:
Wat heb je nodig?
muziekstream
files
en kan je met het netwerk aan de dir of is het een stik of sdkaart.

Kan je programmeren ?
Kan je appache en php op het toestel plaatsen?
kan je iets van database want niet elke functie is aanwezig omdat je dan ook dirs met elkaar kan vergelijken met sql querys

Ik heb zo even software geschreven die enkele muziekfiles inleest in een database steekt met intersectie en zo dubbels op locatie kan wissen of tonen .
Het is bij mij een interne website om muziek te beluisteren via vlc

Ik had het even snel geprogrammeert om all mijn hd's met cdbackups te vergelijken en de dubbels vernietigen en mannueel is dat nu eenmaal niet mogelijk

het is mogelijk om snel een view te maken met een ander shell script om aan te roepen om dan de file te copyeren uitvoeren met program x

Het voordeel is als de website op je netwerk staat. kan je van elke richting tablet phone extra de muziek aansturen.

wil enkel de muziok kunnen streamen naar mijn denon versterker dra800H
Er moet wel gezorgd worden dat ik aan de dir kan op de pc. Gebruik heos om afspeel lijsten te maken of muziek te selecteren.
Wil wel uw progamma eens zien om iets uit te leren

Laatst bewerkt:
Wil wel uw progamma eens zien om iets uit te leren

Ik probeer asp een gui( grafische user interface ) te maken om het bruikbaar te maken
wat ken je php mysql of enkel website
(appache of xammp is dat tot te mogelijkheden op uw computer?)

Ik kom even ingrijpen... ;)
Want volgens mijn liggen @kenikavanbis en @glda19 niet op en lijn.

Ik begrijp dat Glda19 muziek wilt afspelen via zijn Denon Reciever, en die heeft niks met websites en webserver van doen waar Keniavanbis over spreekt. Het idee is leuk, maar het sluit niet aan bij de wens van Glda19.
Dus helaas moet je je teleurstellen: Je hebt er weinig aan.

Ikzelf heb ook een Denon, en via de Heos app kan ik alle muziek kiezen die ik wil spelen vanaf mijn thuissertje (NAS). Ikzelf gebruik Twonkymedia en ik heb een licentie ervoor gekocht. De kosten vallen reuze mee, maar er zullen ook gratis alternatieven zijn zoals Plex, Kodi (ook aanrader), Stremio, Mediaportal en zelfs VLC player zou het moeten kunnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan