Musicmaker uitgekleed! Hoe kleed ik hem weer aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Al een jaartje gebruik ik met grote tevredenheid Magix Musicmaker 7 deluxe voor allerlei geluidsmontage technieken. Het is heel gebruikersvriendelijk, met een "drag en drop" grafische interface.

Nu heb ik een paar weken geleden mijn PC opnieuw geïnstalleerd (met dezelfde win 98SE versie) en vorige week gebruikte ik MM7 weer voor het eerst en ik merkte ik dat de grafische interface incompleet was. Bijv: de blokjes die de geluidssamples moeten voorstellen, missen de zgn. "objecthandles", die je met de muis kunt vastgrijpen om het volume traploos in te stellen of om de sample in -en uit te faden.
Ook ontbreken aan de trackboxen de opties om een spoor op "mute" of "solo" te zetten.
Hierdoor is het een stuk moeilijker mixen. Ik heb zelf al van alles bedacht waar het aan zou kunnen liggen. Maar er is bijv. geen ontbrekende patch op de Magix-site die ik had moeten downloaden.

MM7 opnieuw installeren en windows-updates installeren hielpen ook niet.

Wie kan mij helpen?

Ik zal het uitproberen als ik vandaag tijd heb (schooljaar is nu toch écht begonnen....)
Alvast bedankt!

Het probleem is opgelost. Ik schaam mij diep: het was zooooo simpel: ik was kennelijk vergeten dat het programma de eerste keer inderdaad heel basic opstart en dat je dan alle opties naar wens moet instellen. In mijn voordeel moet ik erbij zetten, dat dit niet in de gebruiksaanwijzing stond, (wèl in de tutorial-video zag ik later....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan