Mustek Scanner ISA card windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent-lamers

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Berichten
135
Bij het instaleren van Windows XP werkt mijn scanner niet meer waarschijnlijk zit deze op een ISA kaart, hiervoor zijn bij Mustek geen drivers beschikbaar kan ik mijn scanner nu weggooien, erg onzinnig omdat hij nog goed werkt!
 
Je zal niet de eerste zijn die verouderde (volgens Bill Gates) hardware weg kan doen omdat het niet langer ondersteunt wordt.

Enig idee om welk merk en type (scsi??) kaart het gaat, misschien zijn er toch nog drivers voor te vinden (wordt de kaart uberhaupt wel herkend door XP?)
Dan zal je nog opzoek moeten gaan naar een geschikte TWAIN driver.
 
Scanner

Nee windows XP herkent de kaart niet


Het gaat niet om een SCSI kaart volgens Mustek ik heb mijn type nummer doorgegeven: Mustek 600 IIN.

Mustek kwam met het volgende antwoord:

ISA interfacecard
P/MFS serie N-port 600IIN
Seriall number AO:confused:
 
Als het echt om een N-port kaart en scanner gaat, vrees ik het allerergste. Het aantal 'vragende' mensen is erg groot en ik ben, behalve voor linux, niemand tegen gekomen met een up to date driver.

Ik ben bang dat je het zoveelste 'slachtoffer' van de vernieuwing wordt.
 
Andere scanner

Ik heb mijn scanner geruild met die van mij zus, zij werkt met Windows '98 en is hier heel gelukkig mee.

Dus haar scanner HP Scanjet 3300C met USB kabel op mijn computer aangesloten.

1 de driver van HP gedownload voor Windows XP en geinstaleerd, de scanner wordt volgens HP ondersteund door Windows XP

2 de hardware geinstalleerd

3 De hardware is gevonden en geinstalleerd, dan zou hij het moeten doen


De problemen
1 Ik krijg regelmatig een popup met de mededeling dat er een bericht kan komen een digitale handtekening voor de scanner, de hulpfuncties gaan niet verder dan Win '98 terwijl ik de driver voor XP geinstaleerd heb?

2 Hij kan de scanner niet vinden, opnieuw geinstalleerd volgens bovenstaand schema, na de software te hebben verwijderd. Hierbij moest ik HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\CurrentVersion\Run\HP Update 3300C' handmatig verwijderen

3 hij vind geen nieuwe hardware, wel op een nieuwe USB poort

4 Na nieuwe instalatie krijg ik opeens de mededeling dat de hardware niet aan de Windows LOGOTEST voldoet, gek want HP zal toch zeker wel aan de test moeten voldoen

5 Uiteindelijk heb ik alls weer opnieuw geinstaleerd de hardware op de allerlaatste USB poort gezet, en de HKEY verwijderd, en hiermee werkt het allemaal wel vreemd genoeg?

Vincent
 
driver

Hij heet sj650du
versie 1.0.0.1
datum 8-01-2002
iets nieuwers was er niet

Trouwens heel leuk van HP (maar niet echt)

Er wordt gezegd dat er updates en/of drivers voor een produkt zijn zodat je deze kunt gebruiken onder XP, wordt allemaal netjes verteld, dat je daarop keurig netjes vind via hun lijst.

Dan ben je eindelijk bij de lijst met updates en dan is er helemaal geen update of driver, fijn He

Vincent
 
Ik heb de nieuwe driver geinstaleerd, het bericht dat in de popup werd vermeld kreg ik nu wel daar heb ik dus geen last meer van.

Maar de scanner doet het nu niet meer ik zou een nieuwe USB poort moeten proberen maar die zijn nu op want ik had de laatste al gebruikt, Deze scanner wordt dus niet herkend door mijn USB poort ander apparatuur wel.

Is het een optie om de poort van het moederbord te verwijderen en hem er opnieuw op te zetten het is namelijk een uitbreiding?
 
Even voor de zekerheid, heb je wel eerst de 'oude' drivers verwijderd?
Heb je ook de scanner losgekoppeld tijdens de software installatie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan