mutek ta 2400 instalatie xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter ster
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jan 2005
Het lukt mij niet om een mustek scanner ta 2400 te instaleren onder win xp
Werkte wel onder win me.
Het nieuwste stuurprogramma gebruikt ta 2400plus en de aanwijzingen op de webside uit gevoerd.
Eerst de driver geïnstalleerde zonder dat de scannner was aangesloten op nieuw geboot en de scanner naar installatie bestand laten zoek komt terug met de melding dat dit geen geldig stuurprogramma is toch door gaan met de installatie
scanner wordt nu wel herkend in hardware scherm geen vraagteken meer maar hij werkt niet.
De scanner heeft bij een eerdere installatie onder xp wel gewerkt maar na het instaleren van een versie met sp2 doet hij het niet meer.
Wie heeft hier ervaring mee?

Han

Hoi Han,

Ik heb onlangs met mijn eigen Mustek scanner ongeveer hetzelfde gehad. Onder Windows XP werkte alles goed, totdat ik SP2 geïnstalleerd had.

Ik heb toen eerst gebeld met Mustek en hen vervolgens de onderstaande e-mail gestuurd:

-

Meine Herren,

Seitdem ich Windows XP SP2 auf mein PC habe, funktioniert mein Scanner nicht mehr.
Schon wenn ich das Programm starte, crasht mein PC.

Ich habe schon mehrere malen die Treiber (web.exe, web.w02, web.w03, web.w04, web.w05, web.w06 und fixwinxp.exe) vom Internet geladen und versucht dieser zu installieren aber schon beim installieren bekomme ich immer nur Fehlermeldungen.

Dieser Treiber habe ich vorher auch benutzt für Windows XP SP1 und damit gab es kein Problemen.
Ich vermutte das es was zu tun hat mit die neue Beschützung von Windows XP aber kann das nicht bestätigen.

Heutemorgen habe ich Telefoniert mit einer Ihrer Mitarbeiter und er hat mich versprochen die Treiber auf ein CD zu schicken.

Mein Scanner ist ein Mustek 12000P für die LPT-Port mit die code IA950D00069.

-

Even later kreeg ik van hen deze e-mail als antwoord:

-

Sehr geehrter Kunde,

funktionieren nach der Installation von Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) einige Programme nicht mehr, liegt es an der Funktion Windows-Firewall, die standardmäßig aktiviert ist und nicht autorisierte Verbindungen mit einigen Programmen sperrt.

Diese Information über die Aktivierung finden Sie im Internet:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;de;842242
Ich empfhele Ihnen das SP2 Update vom System zu entfernen.

Damit können Sie den Scanner unter Win XP weiternutzen.

Um die Deinstallation durchzuführen, öffnen Sie "Systemsteuerung", öffnen Sie "Software" and klicken Sie "Programme ändern oder entfernen".

Wählen Sie "Windows XP Service Pack 2" aus und entfernen Sie das Update.

Ich kann Ihnen nur empfehlen, eine spätere SP2-Version zu installieren.

Welche die Konflikte zwischen dem Scanner und dem SP2 lösen wird.

Mit freundlichen Grüßen

MUSTEK Support

-

Al met al ben ik met hun antwoord helaas dus niets opgeschoten want ik ben niet van plan om XP2 weer van mijn systeem te verwijderen.

Groetjes,
Martin.

Had dus vandaag hetzelfde probleem.
Heb even goed gezocht in de instellingen van de Bearpaw.
Als je goed kijkt bij 'scannen naar' zie je 'none' staan.
M.a.w. er is geen map/printer waar je het heen kan scannen.
Hij doet het dus wel, maar kan waarschijnlijk die map of printer niet vinden.

Hoe je dit dan weer oplost weet ik nog ff niet. Maar ben druk bezig en t gaat me lukken.

Hoi Pearl,

Ik ben er inmiddels uit. Hoe het precies zit weet ik eigenlijk niet maar na het (voor de zoveelst keer) installeren van de drivers voor Windows 2000 werkte het sinds een paar weken geleden ineens.

Mooi zo.
Is mij ook gelukt inmiddels.
Beetje suf eigenlijk - had nog geen fotobewerkingsprogramma geinstalleerd.
Was ik nog niet aan toegekomen:o

Het kan dus op opgelost neem ik aan!

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan