muziek af te spelen in winkelstraat , hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

juweeltje5

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2014
Berichten
4
Beste mensen,

ik zoek een oplossing voor muziek te laten afspelen in een winkestraat.
Ik heb nl de opdracht gekregen van de handelsvereniging in onze winkelstraat , om muziek te laten afspelen van 's morgends tot 's avonds.
Het is de bedoeling dat het enkel muziek is, dus zonder reclame.Bovendien geen harde muziek, maar eerder lekkere achtergrondmuziek.

Wij hadden gekeken naar de internetprovider telenet (Belgie), maar dan zijn we genoodzaakt van een abbonement te nemen op de kabel, een digibox te huren of te kopen, en maandelijk 'music shoice' (onbeperkte muziekkanalen zonder reclame) te nemen.Maar dat komt al vlug op een dikke 35 euro per maand.

Ik had gedacht om een mediaplayer te kopen met een 1TB HD ingebouwd, en daarop muziek te gaan zetten en aan te sluiten op onze bestaande versterker.
Maar ik vraag me af of er dan ook mediaplayers zijn die je automatisch kan laten starten/stopen op een ingesteld uur.

of een toestel die internetradio heeft.Ik vraag mij dan ook af, of dit mijn internetsnelheid zal doen afnemen als je continu internetradio laat afspelen?


Hoe zien jullie de opstelling, of zijn er andere (betaalbare) oplossingen hiervoor?
jullie advies of oplossing zouden me alvast helpen

groeten, juweeltje
 
Laatst bewerkt:
Is het in België toegestaan om publiekelijk muziek af te spelen zonder daarover rechten te betalen ?
Ik kan mij dit bijna niet voorstellen.
 
Je kan wel degelijk muziek afspelen waar dan ook in België, zolang je maar auteursrechten betaald aan SABAM, wat we ook al jaren doen ! (en het is zelfs ongelooflijk duur)
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

ik zoek een oplossing voor muziek te laten afspelen in een winkestraat.
Ik heb nl de opdracht gekregen van de handelsvereniging in onze winkelstraat , om muziek te laten afspelen van 's morgends tot 's avonds.
Het is de bedoeling dat het enkel muziek is, dus zonder reclame.Bovendien geen harde muziek, maar eerder lekkere achtergrondmuziek.

Wij hadden gekeken naar de internetprovider telenet (Belgie), maar dan zijn we genoodzaakt van een abbonement te nemen op de kabel, een digibox te huren of te kopen, en maandelijk 'music shoice' (onbeperkte muziekkanalen zonder reclame) te nemen.Maar dat komt al vlug op een dikke 35 euro per maand.

Ik had gedacht om een mediaplayer te kopen met een 1TB HD ingebouwd, en daarop muziek te gaan zetten en aan te sluiten op onze bestaande versterker.
Maar ik vraag me af of er dan ook mediaplayers zijn die je automatisch kan laten starten/stopen op een ingesteld uur.

of een toestel die internetradio heeft.Ik vraag mij dan ook af, of dit mijn internetsnelheid zal doen afnemen als je continu internetradio laat afspelen?


Hoe zien jullie de opstelling, of zijn er andere (betaalbare) oplossingen hiervoor?
jullie advies of oplossing zouden me alvast helpen

groeten, juweeltje

Wanneer u besluit om beschermde muziek te spelen in een winkelstraat (openlucht), dan zijn hiervoor inderdaad auteursrechten verschuldigd. Dit valt niet onder het contract voor muziekgebruik binnenin een winkel.
Voor meer informatie hieromtrent kan u steeds contact opnemen met onze Customer Service via contact@sabam.be of telefonisch via het nummer 02.286.82.11
 
Beste mensen,

ik vraag hier niets over SABAM, maar laat het mij toch nog even melden.....:rolleyes:
Wij spelen an jaren muziek in onze winkelstraat, en wij betalen al evenveel jaren SABAM en BILLIJKE VERGOEDINGEN !

ik vraag gewoon aan mensen met kennis, hoe we reclamevrij muziek afspelen in een straat , technisch kunnen oplossen zonder al te dure abbonementen op kabel, tv....


als afsluitend grapje.... wat sabam allemaal doet..... http://youtu.be/L5zVABy-Y8Q
 
Super filmpje, creatief!
.. en positief dat Sabam je hier advies komt geven.

Je kunt zoeken op 'Digital Signage'. Da's de naam voor verspreiding van multimedia in winkels, horeca of andere bedrijven.
Hiervoor is hard en software te koop waarmee je playlists kunt maken en al je media kunt beheren. Dit is evt. uit te bouwen met verschillende zones, commercials van de winkeliers zelf, en koppeling met videoschermen:

https://www.google.nl/?gfe_rd=cr&ei=WCwDVIv9FIbCbOKOgXA&gws_rd=ssl#q=digital+signage+audio+player
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan