(muziek)bestanden in 1 map tegelijk hernoemen met volgnummer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron79

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Goeiesavonds!

Lang, lang gelee heb ik een aantal cd's omgezet naar mp3. Ik zocht 't toen niet om die tracks een naam te geven... :confused:
Nu wil ik per album alle tracks tegelijk dezelfde naam geven maar wel met een volgnummer.

Weet iemand hoe ik dit kan doen onder XP?
Bedankt alvast! :thumb:

Probeer dit eens:

Ctrl-A om alles in de map te selecteren.
Klik met de rechtermuisknop op het eerste bestand: kies Naam wijzigen.
Typ de nieuwe naam in. Enter

Zelf heb ik Vista, maar ik dacht dat het ook in XP werkt.

Succes!

Ja dat dacht ik ook, maar dat gaat nie! Maar lijkt me wel dat dit makkelijk kan, zonder een programma te gebruiken...

kan je met dat renamer tooltje ook delen uit een naam wissen ?? ik heb een groot aantal albums gedownload van een site en achter elke track staat dan ook de naam van die site, erg irritant :P

kan je met dat renamer tooltje ook delen uit een naam wissen ?? ik heb een groot aantal albums gedownload van een site en achter elke track staat dan ook de naam van die site, erg irritant :P

Ik zou zeggen, open het programma eens en ga op onderzoek uit.
Zelf uitvinden geef de meeste voldoening.

Ja. In de ene kolom geef je een patroon van characters op (*-dec.mp3) en in de andere de gewenste syntax (*.mp3). Daarna krijg je een preview, en dan pas beslis je te veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan