Muziek CD branden op 1x of 2x speed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raazno

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2013
Hallo,
ik gebruik een redelijk goeie LG CD/DVD brander die 4x speed voor CD's aan kan maar ik wil eigenlijk voor muziek 2x of zelfs (nog beter) 1x speed. Ik ben bang dat dat al lang niet meer bestaat..
Als iemand weet een merk en model, aub laten weten. Ik brand CD's met muziek, wav files. Altijd op Verbatim AZO CD's.
Bedankt alvast

Als je brander 4x aankan, kan het dus ook 2x en 1x aan?
Is slechts een optie die je kan selecteren? Licht dan misschien aan de software die je gebrukt?

De brandsnelheden zijn vaak aan te passen bij de brandopties van je brandprogramma.
Echter rijst mij de wedervraag op waarom je op een tegenwoordig systeem op 1x speed zou willen branden.
Kan het me wel voorstellen vanuit het begintijdperk van de branders met al die kinderziektes, maar de hardware van tegenwoordig of al bijna een decennia zelfs is dit niet meer relevant.

Als je brander 4x aankan, kan het dus ook 2x en 1x aan?
Is slechts een optie die je kan selecteren? Licht dan misschien aan de software die je gebrukt?

Ik gebruik Nero en nee, de laatste (langsaamste) optie is 4x voor CD en 2x voor DVD.

De brandsnelheden zijn vaak aan te passen bij de brandopties van je brandprogramma.
Echter rijst mij de wedervraag op waarom je op een tegenwoordig systeem op 1x speed zou willen branden.
Kan het me wel voorstellen vanuit het begintijdperk van de branders met al die kinderziektes, maar de hardware van tegenwoordig of al bijna een decennia zelfs is dit niet meer relevant.

En nou de antwoord :-)
ik heb CD's uit 1997 die met 2x speed zijn gebrand en die doen het nog steeds perfect. CD's die ik later heb gebrand op 4x of meer speed (na 2003-4) zijn al lang useless. Ik draai muziek (DJ) en soms i.p.v. een hele stapel CD's wil ik een paar CD's branden en mee nemen. Meestal van CD's waar 1 draaibare nummer staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan