Muziek CD op DVD-Video branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Hoe kun je een complete muziek CD (alleen geluid) op DVD-Video branden zodat deze op de DVD-Speler kan worden afgespeelt.
Ik heb een Hoofdfilm en wil hier ook graag de bijhorende soundtrack bij opzetten in vergelijkbare CD kwaliteit uiteraad.
Dus zowel de hoofdfilm als de soundtrack op CD, uiteraad met een selectie menu voor de songs.
Graag met Nero 7 maar een ander programma mag ook, als het maar gratis te verkrijgen is.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik heb geen idee wat nou de bedoeling is...:o

Hoi,

wil (?) je de audio uit de DVD rippen?

Grtz.

Kijk ik heb een film .Avi en wil deze op DVD-Video zetten met daarbij de soundtrack in hoge CD vergelijkbare kwaliteit, zadat zowel de film als soundtrack kunnen worden afgespeeld.
ConvertXtoDVD kan de soundtrack bestanden ze niet toevoegen omdat het geen video kanaal bevat.

Laatst bewerkt:
je kan 2 kanten uit , het eind resultaat bedoel ik dus

eind resultaat 1 : je hebt een schijfje met hierop de film als avi bestand en een map met muziek.
je kan nu de film bekijken op een speler die ook divx/xvid ondersteund, de meeste nieuwe dus wel maar niet de oudere spelers.
je kan ook de muziek afspelen via elke dvd speler.
maar nooit tegelijk

eind resultaat 2 : je hebt een echte dvd schijf (zoals ook dvd's uit de winkel)
hieraan heb je de muziek toegevoegd.
je kan nu de film bekijken op elke dvd speler en de muziek ook (evt aan sturen via het dvd menu).
de mogelijkheden voor het kombineren van film en geluid (de cd dus) is oneindig.

optie 1 is makkelijk te realiseren
optie 2 is heel moeilijk en je moet echt een aardig stukje kunnen dvd bewerken (en een dvd is een vrij lastig ding)

laat maar weten wat het moet worden:):):)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan