Muziek collectie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

han52

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
Hallo Allemaal,
Ik ben nw. op dit forum en ik heb een vraag.Ik had vroeger veel vynylplaten.Deze had ik in een ouderwets kaarten bakje,van karton en lijntjes.:)
Momenteel heb ik veel MP.3 tjes en wil deze in een soort gelijke kaartenbak hebben,in Access.Het gaat om JAARTAL-ARTIEST-NUMMER-MP3CD-JA/NEE.Op mijn "slome" PC staat Access 2003.
Ok,nu het punt,ik weet niets van access.Het jaartal is belangrijk,ik wil nml.ALLE nummers invoeren van de desbetrefende artiest/groep.Of ik het nmr.wel/niet heb,is niet zo heel belangrijk.Bijv,alle nummers van de Beatles uit 1964 eerst,dan alles uit 1965 etc.
Hoe zet ik dit op in alfabetische volgorde,dus van a-b-c etc.
Of is het makkelijker eerst ARTIEST-NUMMER-JAARTAL-etc te doen?
Wie kan mij hiermee helpen?

Gr.van een oude 50+.:Han Krol

Kijk eens naar deze voorbeeld db van Microsoft, misschien kun je daar al wat mee. Je vraag snap ik eigenlijk niet, want de gegevens die je opslaat kun je in elke willekeurige volgorde tonen in rapporten, formulieren etc. Daarbij wordt een jaartal altijd in 4 cijfers opgeslagen, dus daarmee kun je altijd zoeken op het juiste jaar.

Overigens gebruik ik zelf voor het bijhouden van mijn mp3-tjes Advanced Disk Catalog, waarmee je cd's, dvd's en schijven met mp3-tjes kunt catalogiseren en terugvinden. Misschien is zo'n dedicated programma voor jou ook wel bruikbaar.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan