Muziek in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartSr

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Ik ontdekte om muziek af te spelen in Access op Internet deze code

Code:
Sub PlayWavFile(pFileName As String)

'Play wav file
   FollowHyperlink Address:=pFileName

End Sub

Om deze code te activeren doe ik dit
Code:
PlayWavFile v07
, waarbij v07 de naam van het muziekstuk bevat
Dat werkt prima, alleen op de voorgrond, terwijl ik het op de achtergrond wil. Hoe doe ik dit?

Bart Kuijer

FollowHyperlink doet niets anders dan een standaardprogramma openen met een bestandsnaam als parameter. Volgens mij gebruik je deze techniek al voor andere zaken dus die had je niet hoeven te googelen:).

Dat programma dat je opent verschijnt uiteraard altijd op de voorgrond. Er gebeurt in essentie hetzelfde als dat je in de verkenner op een muziekbestand dubbelklikt. Wát er dan gebeurt, hangt dus van je speler af, dat kun je niet op deze manier vanuit Access sturen.

Bovendien gebruikt niet elke gebruiker dezelfde speler; daar heb je uiteraard geen enkele invloed op. Dus bij de één start je WinAmp, bij een ander Media Player en iemand anders gebruikt wellicht Aimp. Toevallig zit ik in de groep bij die derde persoon, en ik weet dus dat je Aimp zo kan instellen dat het programma standaard in verborgen modus begint te spelen. Dus ik vermoed dat je dan met FollowHyperlink het gewenste effect kan simuleren.

Bepaald betrouwbaar is deze methode dus niet, zacht gezegd. Ik vermoed dat je het gewenste gedrag van de speler alleen kunt bereiken door API calls te programmeren en gebruiken. Da’s behoorlijk technisch, werkt ook alleen als je bij elke gebruiker dezelfde speler hebt neergezet. Tenzij het alleen voor eigen gebruik is, dan kun je de procedure natuurlijk op je eigen omgeving bouwen.

Als het alleen om WAV bestanden gaat, kun je een API gebruiken die ooit door Chip Pearson is gemaakt. Wellicht nog aanpassen naar 64 bits.

En nog een paar interessante oplossingen die wellicht nog werken (wat oudere antwoorden voor Access 2007). Wellicht heb ik de demo database zelf ook nog ergens staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan