Muziek in Dia-prensentatie niet op andere computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hindrik

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Hallo,
Ik gebruik PowerPoint 2010 (60 dagen probeerversie, ik werkt ook nog met versie2000.)
Ik heb een dia-presentatiegemaakt in versie 2000, en kom tot de ontdekking dat deze op
een andere computer niet te horen is, wat denk ik ook wel logisch is omdat deze muziek(Mp3)
is geladen via een bestand, en die muziek en dat bestand staat natuurlijk niet op
die andere computer. Hoe krijg ik nu die ingevoegde Mp3 muziek zodanig in de presentatie
dat die ook door een andere computer te beluisteren is.
Ik heb zowel in versie 2000 alswel in 2010 het geprobeerd, maar zonder resultaat.

groetjes;
Hindrik

p.s., Ik heb gezien dat je ook een.wav bestand kunt invoegen maar die zijn veel te groot.
die kan ik niet via email verzenden !!

Laatst bewerkt:
In Powerpoint 2007 kun je bij Invoegen en dan Geluid gewoon een MP3 bestand kiezen.
Ik neem aan dat dat dan in 2010 ook kan.

Laatst bewerkt:
Ja dat wist ik al, maar de vraag was dat dat geluid ook via een andere computer te beluisteren moet zijn.

:D Maar heb je dan op andere PC PowerPoint wiever ook nog ? en ook juiste ? :D
KLIK HIER dan :D

Laatst bewerkt:
Ja dat is het geval. Het probleem is hoe koppel ik een Mp3 bestand aan de dia prensentatie. Want als ik de presentatie uivoer hoor ik geen muziek als ik het Mp3 bestand in de map waar deze zich bevindt, weghaal. Dus hoort een ander die ook niet.

Hindrik,

Als u een MP3 invoegt en u wilt de presentatie (gemaakt met versie 2000, 2003 of 2007)doorsturen via mail dan moet u het MP3 bestand eveneens doorsturen want een MP3 wordt, in tegenstelling tot een WAV, niet ingesloten in de presentatie. De bestemmeling moet dan deze 2 bestanden opslaan op een bepaalde locatie wil hij de muziek kunnen horen bij het afspelen van de voorstelling. U zult dus uw bestemmelingen moeten uitleggen wat ze precies moeten doen.
Het is een tamelijk omslachtige manier en daarom ook dat men best een WAV bestand gebruikt.

Met het uitstekende en gratis programma CDex is het mogelijk om een MP3 bestand te maskeren als een WAV zonder dat het bestand in grootte toeneemt.
M.a.w., het converteert de MP3 naar WAV maar het blijft wel degelijk een MP3.

CDex voor alle Windows versies kan je hier downloaden:
http://dl.dropbox.com/u/22192280/CDex-win32-1.70-b4-2009.exe

Hieronder hoe u een MP3 bestand maskeert naar een WAV :
Open het programma
Klik op Converteren
Klik op Voeg RIFF-WAV header(s) toe aan MP2 of MP3 bestand(en)
In Map gaat u naar de map waar uw muziekbestanden staan
Klik op een MP3 die u wenst om te zetten naar WAV
Of Ctrl+A (alle bestanden selecteren) of Ctrl toets ingedrukt houden en de bestanden aanklikken die je wenst te converteren.
Klik op Converteren
Het WAV bestand wordt in dezelfde map gezet.

Vanaf versie 2010 is het mogelijk een MP3 in te voegen, maar tot nu nog niet uitgetest of dit wel degelijk werkt.

Groetjes,
Astra

Beste Astra,

Dit is een geweldige oplossing, hardstikke bedankt voor de duidelijk uitleg !!
Ik heb het geprobeerd en het werkt geweldig!!
Echter ik heb inmiddels ook niet stilgezeten want ik had inmiddels wel door dat je geen Mp3 bestand kon koppelen, dus moest er iets met een .wav bestand gegoocheld worden.
toen heb ik in het audio programma <Audacity> een mp3 bestand geimporteerd en als
"GSM 6.10WAV(Mobile) weer ge-exporteerd.

Maar die oplossing van jou is duidelijker.

Nogmaals hartelijk dank

groetjes;
Hindrik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan