Muziek iPod Touch komt niet op PC en in iTunes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patsy1604

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Hallo,

Ik heb een iPod Touch en probeer mijn muziek op mijn PC te krijgen. iPod komt niet als externe schijf op mijn laptop. iTunes is geïnstalleerd en daar zie ik mijn muziek.

Ik zie 3 onderdelen: Bibliotheek, Apparaten (met een onderdeel Muziek waar al mijn liedjes opstaan) en Muziekafspeellijsten.

Ik zou graag mijn muziek op een externe schijf overmaken zodat ik deze niet kan kwijtspelen. Daarna ga ik deze overzetten naar een nieuwe iPod nano (lichter om te sporten).

Wie kan mij verder helpen?

Met vriendelijke groeten, Patsy

Dit kan alleen met externe software, want iTunes kan/doet dit niet.

Hopelijk reageert er iemand op het forum die je een betaalbare/betrouwbare software kan aanbevelen, want voor mij is het (te) lang geleden dat ik dergelijke software heb gebruikt om een nuttig advies te kunnen geven die gebaseerd is op huidige versie van de software etc.
Check bijv. goed of iPod Nano en Touch van de generatie waar die van jou van is wel ondersteund wordt door de software die je er voor wilt gaan gebruiken/proberen.
Een paar namen van betaalde/onbetaalde software die het (mogelijk) zouden moeten kunnen zijn:
CopyTrans Manager
PodTrans
SharePod
AnyTrans

Download de software altijd van de officiële bronnen, dus niet vanaf informer.com, softonic.com etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Op dit moment zie ik de 2 iPods in iTunes.

ipod touch patsy
ipod van patsy

de eerste bevat al mijn muziek, de 2de is nieuw en heeft niets

in de folder Muziek van Deze PC staat een folder iTunes met mijn muziek in iTunes library

met vriendelijke groeten, patsy

Als je de muziek gewoon al in je iTunes Library/Bibliotheek hebt staan, dan zou je de muziek gewoon vanuit de Library moeten kunnen slepen op de Nano.
Echter, als ik je vraag goed begrijp staat op de Touch (ook) muziek die niet in de Library staat, en dan verwijs ik gewoon terug naar mijn vorige posting om de muziek van de Touch over te brengen naar de PC (zodat je die, bijv., kunt importeren in de Library etc.)

Tijs.

Laatst bewerkt:
blijkbaar een problem met Windows 10.

iPod Touch wordt herkend (ik zie mijn muziek in iTunes) maar de iPod zelf niet in Windows. Ik kijk of ik misschien ergens een update kan vinden via Apple.

Wat zou je daar mee willen doen dan? Bij mijn iPod kan ik de mappen wel zien, maar de MP3's die er in staan hebben een bestandsnaam die niet gerelateerd is aan wat het is, niet hoe ze heten toen ik ze toevoegde... Bovendien moest ik de optie in Verkenner aanzetten om verborgen mappen en bestanden te zien en (mogelijk) heeft Apple het onmogelijk gemaakt om de map met MP3's te zien.
Let op dat je het apparaat dat je in File modus gezet hebt eerst uitwerpt via het icoontje in het systeemvak voordat je 'm loskoppelt.

Hoe de iPod in Verkenner te zien staat (o.a.) hier, dus moet vanuit iTunes geregeld worden.
Verdere achtergrondinformatie die mogelijk van nut is staat hier

Tijs.

Hallo,

't Is opgelost. ik heb CopyTrans gedownload en ik kon al mijn muziek overzetten naar iTunes (bibliotheek). Vandaaruit kon ik deze op mijn nieuwe iPod nano zetten. Heel goed programma :D

Hartelijk dank voor jullie hulp

Met vriendelijke groeten, Patsy

Tot je dienst. :) Bedankt voor je duidelijke terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan