Muziek Maken - Hulp Met Creamware Scope Fusion Platform - PowerPulsar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mumble

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Laten we eerst even opsommen wat ik in mijn bezit heb:

* CreamWare PowerPulsar kaart met 15 DSP's / 2x Z-LINK / 1x 26 Pins Connector / 2x optische kanalen

- Aan de 26 Pins connector kan een slang aangesloten worden met verschillende ingangen en uitgangen

1x Midi In - 1x Midi Out - 1x Through
1x Dig In - 1x Dig Out
1x Left In - 1x Left Out
1x Right In - 1x Right Out

* Scope 4.0 Software

* Plug-Ins (lijst uit all keys file)

- Pulsar Software
- STS-3000
- Modular 2
- Synthesizer Package 1
- Synthesizer Package 2
- Effects Package 2
- Effects Package 1
- STS-2000P
- VolksZämpler SFP
- Scope Fusion Platform
- Main Studiotools Package
- Mixer Package 1
- MINIMAX
- SPLAttacker
- Modular III
- GrenzfrequenzSynchrotron
- SB404
- SPL16
- ARP02
- Vectron
- Sampler
- STS-3000
- STS-5000
- STS-2000P
- Poison
- SCOPE 4.0 Software

* Luna 2496 Box / 8 Channels / Z-LINK

* Cubase SL

* Evolution MK-361C keyboard

* Traktor DJ Studio 2.6

* SoundBlaster Live Audigy

* P4 3Ghz met 2GB Ram Geheugen

Ik heb geen enkele hardware in mijn bezit, uitgezonderd het keyboard / PowerPulsar DSP Card of tegenwoordig gewoon Scope DSP en wens eindelijk eens aan de slag te kunnen met de Creamware PowerPulsar kaart en de Scope 4.0 Software + Plug-Ins. Tussen haakjes, is extra hardware dan nog nodig en moet ik lessen keyboard nemen om echt te kunnen werken?

Wat ik ook wens duidelijk te stellen is namelijk dat ik een geavanceerd gebruiker ben van software en programma's en dus best weet hoe installaties verlopen, maar als we eerlijk zijn heeft elk programma wel zijn eigen karakter en weetjes om toe te passen na een installatie zodat het compleet geïntegreerd zit met het systeem

Een hele poos geleden heb ik mezelf traktor DJ studio aangeschaft hier in België. Heb dit gekocht bij Key Music in Sint-Niklaas. Probleem was dat ik slechts 1 geluidskaart had en bovendien had ik interesse in Reason. Eens in de winkel en ik uitlegde dat ik allereerst een platform wenste waar ik mijn bestaande legale CD's en legale MP3's kon mixen en beatmixen zei men mij dat de Traktor DJ Studio daar voldoende voor is. Vervolgens begon ik over Reason en kreeg daar een demo van voorgeschoteld. Nu, ik ben een complete - Don't know How - op dit gebied, maar toch heeft de verkoper me kunnen overtuigen om na te denken over de CreamWare PowerPulsar Software + kaart, want ik had nog steeds een extra geluidskaart nodig voor de Traktor DJ Studio. Bovendien was het volgens hen een stuk flexibeler dan Reason en de mogelijkheden enorm.

Wel, ze hadden gelijk. Ik heb alle bovenstaande artikelen aangekocht, ze hebben het zelf geïnstalleerd op mijn PC en toen ik thuis kwam en hiermee aan de slag wenste te gaan door eens eerste indrukken op te doen besefte ik dat dit boven mijn kennis ging. Ik zit nu al jaren met dit platform. Soms denk ik om het boeltje gewoon te verkopen en het op te geven, want gebruiken doe ik het haast niet vanwege de moeilijkheidsgraad en bovendien begin ik te vermoeden dat je met alle mogelijkheden die het platform bied nog steeds andere hardware nodig hebt of ben ik hierin mis?

Ondertussen heb ik een andere PC gekocht en moet ik het allemaal zelf opnieuw installeren en merk hierin dat het fout loopt. Ik installeer alles en als ik dan Cubase opstart krijg ik melding dat XTC mode niet werkt en dat de VST plug ins niet geladen kunnen worden. De Traktor DJ Studio krijg ik niet gezet op beide kanalen van de Scope kaart, enz.

Ik kan zo nog verder gaan, maar laten we even samenvatten waarop het nu neer komt.

Ik zoek iemand of meerdere personen die me willen helpen met:

* Installatie en instellingen van alle paketten (Cubase SL, traktor DJ Studio en PowerPulsar kaart + Scope Software)
* Gebruik / manieren om pakket onder de knie te krijgen + kennis van de Plug-Ins (wat ze doen en gebruik ervan)
* Totale implemantie van het geheel (Scope met Cubase laten samenwerken, Traktor DJ Studio in orde krijgen)
* XTC mode: wat is het juist? VST Plug_ins in Cubase, etc. De kleine weetjes.

Korte noot over Traktor DJ Studio. Iemand kennis hiervan hoe ik hiermee kan werken net als normale Turntable Setup? Bedoel hiermee dat ik graag wens te weten hoe ik ermee kan werken met mijn bestaande configuratie. Ofwel over channel A en Channel B van Scope Platform ofwel combinatie van SoundBlaster Live Audigy en Scope Kaart. Kan op dit huidige ogenblik nooit gebruik maken van beide kaarten. Ofwel het ene, ofwel het andere.

Zo, ik ga het hier bij laten. Ik besef maar al te goed dat mijn vraag zeer ruim is en misschien zelfs onmogelijk, maar in de winkel is de support zeer ondermaats, daar men zelf weinig met het geheel heeft gewerkt of misschien zelfs gewoon niet. Ik bied mijn oprechte waardering voor éénieder die me echt kan en wil helpen, want net als jullie heb ik een passie voor muziek, maar ontbreekt het mij aan goede kennis dewelke ik zeer graag wens op te doen. Heb dit bericht op meerdere forums staan, maar tot op heden zonder al teveel succes. Zijn er dan zo weinig creamware gebruikers?

Met dank,
Gunther.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan